Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: PozornaMandrake 8.1!)

Pondělí Říjen 15 14:44:31 CEST 2001

> Staci se podivat do archivu l-k, kde Andrea svoje zaplaty periodicky
> announcuje a periodicky na ne dostava kritiky nebo doplnujici opravy.
> Chces me presvedcit, ze to Linus udelal z rozmaru?

	U puvodniho VM se tak nedelo? Tvou odpoved nepovazuji za dostatecnou,
promin.

> Ach jo. Backport neceho (udela-li ho nekdo) je mozny. Pokud by to melo
> rozbourat pul jadra, posle ho s tim Alan nekam. Spis to ale zustane jako
> externi zaplata. Chces mi namluvit, ze existuje skupina *aktivnich*
> vyvojaru, kteri se jeste zabyvaji vyvojem pro 2.2.x (myslim tim vyrazna
> skupina, neberu ohled na ovladace, ktere jejich tvurce zamerne stale pise
> tak, aby je mohl Alanovi posilat).

	Ptal jsem se jak nazyvas backport, ne co to je...

> Jadro 2.2.5 bylo v RH 6.0. Problemy byly se synchronnimi kartami. Dalsi
> seznam problemu lze nalezt v Bugzille, vzpominam si na vlastni problemy se
> SMP. Cces mi dokazat, ze tam nebyly chyby? No, abych nezapomnel -
> bezpecnostni dira jak vrata, ze jo - ptrace().

	Kolik lidi pouzije synchronni karty? Problemy se SMP jsou Linuxu
vlastni jako Linus...;-) - lepsi argument by nebyl? Cimz nerikam, ze jsi
nemel objektivni problem...

> To je jadro, ktere ma vetsina nebo alespon vyznamna skupina uzivatelu.
> Distriburi delaji QA odhadem tak 2-3 mesice, kdy je feature freeze jejich
> pristi distribuce.

	Toto cele ovsem zakladas na zakladnim paradigmatu, vetsina jader je
distribucnich a ne vanilla - ja se tedy pak ptam, kde se bere tolik
kodu, ktery nema nic spolecneho s vendorskymi jadry?

> Uch. Vsechnydistribuce jsou volne ke stazeni vcetne zaplat. Dalsi otazky?
> Nebo se ti nelibi, ze NEmusis platit a presto muzes vyuzivat cizi prace?

	Kdes to vycetl, ze toto tvrdim?

> Nevydelaji, pokud zakaznik nebude spokojeny. To je nejjednodusi motivace,
> kterou znam. Dalsi otazka? Nebo to zase neni pravda a vymyslim si?

	Nejjednodussi, ale zdaleka ne jedina - jsi spokojen (a vetsina
uzivatelu) s cenou CD? Dokazes mi tedy podle tveho nejjednodussiho
primeru vysvetlit jak u nas vydelavaji (nemysleno globalne, ale lokalne
CR jako Ceska republika) hudebni vydavatelstvi a distribucni
spolecnosti?

> Ale ale, ze by ReiserFS v soucasnych jadrech nefungoval? Vsiml jsem si za
> poslednich par mesicu nekolika oprav a zminek v l-k, ale nezda se mi, ze
> by to bylo neco zavazneho nebo neco, co zaklada duvod pro tvrzeni, ze to
> nefunguje.

	Co jsi nyni napsal je k tomuto odstavci? Primer jsem pouzil zamerne,
protoze aktualni kerne-2.4.*.rpm funguje zhruba stejne jako ReiserFS od
SuSE pred rokem, u nekoho muze u jineho nemusi.

> Prosil bych nemichat do teto diskuze rozhodnuti firmy SuSE z zacatku
> minuleho kalendarniho roku. Neni to k veci.

	'-) ted jsi mi vyloudil na tvari usmev, kdyz se nam to nehodi, na nase
postoje radeji zapomeneme, vid?

> V soucasne dobe ruzni distributori davaji ruzne FS do svych jader a po
> zkusenostech od SuSE tomu kladnou prislusnou dulezitost. Uz z tohoto
> duvodu nelze o soucasne situaci tvrdit, ze je stejna, jako byla tenkrat u
> SuSE (take uz jen pohledem do l-k).
>
> Vyber si priste lepsi argument.

	To je presne to, co chteji uzivatele, mas pravdu, dobre jim tak...'-)