Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Říjen 15 14:32:25 CEST 2001

"Milan Kerslager" <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:Pine.LNX.4.33.0110151322120.9132-100000 na pluto.pslib.cz...

> Hm. A v jakem jako okamziku by mel tedy ustat ve vyvojove rade vyvoj a
> zacit stabilizace? Neni to nahodou tak, ze vyvoj bezi az do konce vyvojove
> rady a skutecna stabilizace (tj. s maximalnim moznym vyloucenim vyvoje)
> probiha az v stabilni rade?

Jezismaria, dufam ze nie! Vyvoj vo vyvojovom rade by mal ustat
tak dva-tri mesiace pred vydanim prvej stabil[izac]nej  verzie.

Pokial v projekte ide o kvalitu, obvykle sa pouziva niekolko stupnov:
1. Divy vyvoj, vsetko sa moze, ak dokonca existuje nejaky plan,
   je to vyborne :-)
2. Feature freeze - zakaz pridavania novych vlastnosti, vyvoj
   v uz existujucich nie je obmedzeny.
3. Code freeze - jedine co moze dnu su bugfixy. Vyvojari bud robia
   "do suflika" s vedomim, ze na zaradenie do oficialneho stromu
   si pockaju, alebo spolupracuju na testoch.
4. Vypustenie verzie
5. Plati rezim code freeze, opravuju sa bugy
6. Z kodu sa forkne novy vyvojovy rad, do stareho idu bugfixy
   a v nudzi backporty izolovanych veci, na ktore by sa inak
   muselo dlho cakat

Kroky 2. a 3. su zial v pripade Linuxu len deklarovane. S ich
dodrziavanim boli obrovske problemy v 2.1.xx a len o velmi
malo mensie v 2.3.xx. Z bodu 5. bolo tiez niekolko vynimiek.

Tvoj pohlad chapem tak, ze bod 3. v podstate nie je nutny
a bod 5. je skor zalezitostou distributorov. Ja si myslim,
ze takyto postup znamena, ze vela ludi neefektivne robi
to iste a cas do skutocne stabilnej verzie sa zbytocne
predlzuje.

Co sa tyka zmeny tak zavaznej veci ako VM, osobne si myslim,
ze by kludne mohla vzniknut 2.5 prakticky len kvoli tomu.
Ta by bola od zaciatku v stave feature freeze a za tri-styri
mesiace by mohla vyustit do vydania 2.6. Otvorit plnohodnotny
vyvojovy rad v momente, ked mam problemy s jednou zo zakladnych
komponent systemu je dost nebezpecne.

Zdravi
--
                                                          Stano