Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Michal ©paček skim na deltaes.cz
Pondělí Říjen 15 15:29:46 CEST 2001

On Mon, Oct 15, 2001 at 02:28:08PM +0200, Milan Kerslager wrote:
> Tohle implikuje tvrzeni, ze cista 2.2.19 je stabilni, pouziju-li vstak na
> ni zname opravy, dostanu nestabilni. Ma to logiku?
A kde je hranice, co je stabilni???
Podle me, je jasne, ze kdyz se vyda 2.2.19 a neni ochota vydat 2.2.20,
tak 2.2.19 je stabilni.
Protoze jinak by se vydalo 2.2.20.
Je zde jasne dano, co je stabilni.

Kdezto Vy, date 2.2.19 a nejake patche, ktere treba najisto budou stabilni,
ale Vy to nemuzete zajistit.
Protoze pokud Alan dela sam, tak to muze udelat jenom on.
A az to udela, tak to je.

Co je na tom nelogickeho????

> Ano, vsichni vedeli, proze cumeli do kristalove koule. Vedelo se o
> problemech (swap >= 2*RAM) a nebyl duvod predpokladat, ze se je nepodari
> (dostatecne snadno) vyresit. Krome toho neexistovala alternativa.
>
> Mam souhlasit s tim, ze Linus rozhodl podle *dnesnich* poznatku spatne? To
> bych musel odsoudit uplne vsechy lidi na svete. On se rozhodl podle
> tehdejsi situace spravne. Nemel kristalovou kouli a dnes nemuzeme operovat
> s pojmy "kdyby".
Ja nerikam, ze nekdo cumel do kristalove koule.. to je nesmysl.
Ale pokud je chyba, tak ji opravim.
Pokud vim, tak vsechno se dela tak, ze pri vydani stabilniho produktu
jsou opraveny vsehcny zname chyby.
A ne, ze se to vyresi.
A problem swap >= 2*RAM je podle me chyba jak vrata.. Jestli si
myslite neco jineho, tak se nema o tom asi moc cenu bavit.

Jinak Linus proste rozhodl, to stejne nezmenime, ale jde o to, co se
bude dit do budoucna.
Pokud si uvedomujete, tak se bavime o dvou problemech.
Jeden je Linusovo rozhodnuti a druhy je to co jsem naznacil nahore.
A jedno souvisi castecne s druhym.

> Ano, naridime vsem uzivatelu, ze nemaji nic chtit. Oni to skutecne nebudou
> chtit. Budou snit o 4GB adresnim prostoru, zurnalovych FS, UDMA a budou
> cekat. Kdo rozhodne, ze uz cekaji dost dlouho? Nejaky vestec? V
> "standardnich" pripadech muzeme mit stroj s 2.4.0, ktery funguje. Sousedni
> v jine konfiguraci treba fungovat nebude. Kvuli tomu mam uprit vsem
> moznost si to vyzkouset (a pripadne si sve servery ponechat na stasim
> systemu)?
Co to jsou za blaboly????
Ja nechcu narizovat nikomu co se mu ma nebo nema libit.
Me jde o to, co je at je kvalitni.
A ne nejake bastl cary.
A kdyz se to uzivateli nelibi, at si zaplati firmu a ta mu to udela.
Nebo si to muze udelat sam.
Nebo at si zalozi nadaci, ktera mu to udela.
tecka..

> [...]
> nova jadra 2.4.x a pokud je mela, tak jsou opraveny.
>
> Neexistuje 100% stabilni jadro jako neexistuje bezchybny SW. Vzdy bude
> vyznamny pomer mezi potrebami a schopnostmi jadra jim vyhovet. Je iluzorni
> si myslet, ze existuje nekdo (nebo nejak metoda), ktera nam bez starosti
> da finalni bezchybny produkt.
>
> Pokud se nyni nachazime ve fazi, kdy se s kazdym dalsim release jadra z
> rady 2.4.x stavaji lepsimi, staci pockat nebo vyzkouset, zda splnuji nase
> pozadavky. Bez testovani a bez problemu to nepujde pri zadnem modelu
Fakt nevim co na to rict...:o(((
Neexistuje 100% stabilni jadro.
Neexistuje bezchybny hardware a plno dalsich veci, ktere tady rikate.
Musi se testovat.
Nejde tady o naprosto bezchybny produkt.
btw: TO NEBYL ARGUMENT, ALE POUZE NASTINENI STAVU.

Vite ono jde o naprosto zakladni principy tvorby software apod.
kdyz vezmu sebe, tak me neco zajima.
Open source model vyvoje je takovy, ze existuje nejaky software, ktery
se stretava s oborem meho zajmu.
Tzn - plati zde model Katedrala-Bazar. Muzu se ucastnit tvorby toho
software a navrhovat zmeny a ruzne jine blbosti. Zavisi to proste na
te komunite.
Ale neco jineho je, kdyz ten software vydam ostatni verejnosti. Te je
jedno, jaky smer vyvoje ten projekt pouziva, nebo kdo ho dela, nebo
plno dalsich blbosti. Je zajima cena a za tu cenu produkt a jeho
vlastnosti.
Cena u open-source projektu je doba investovana do jeho vyvoje a
doba investovana do porozumeni obsluze.
Tzn: pokud je to projekt zastineny nekym, kdo sponzoruje vyvoj, tak
odpada pro me prvni castka. Takze treba nemam co delat a pustim se do
dalsiho projektu na podobne bazi.
atd.

> Ne, prisli bychom o spoustu vyvojaru, kteri by se dodnes nimrali v rade
> 2.2.x, protoze by ji pouzivala vetsina. Nemeli bychom soustredene usili
> vyvojaru, kteri pracuji pro distributory (ne po vecerech, ale na plny
> uvazek).
Me tak pripada, jako by distributori byli bozi. :o(((
Myslite si, ze neexistuji jine firmy, ktere neco delaji nebo jini lide
co neco delaji ophledne jadra??
Je mnoho druhu zajmu, ale pokud se chteji domluvit, tak by to meli
delat kvalitne.
Na nic jineho nenarazim.

skim

  Michal "sKim" Spacek         	Brno, CZ, Europe
 E-mail: skim na deltaes.com
    icq: 66962942		user: debian, TeX

Daląí informace o konferenci Linux