SAMBA - smbpasswd

Kebert Martin mkebert na seznam.cz
Pondělí Říjen 15 18:06:59 CEST 2001

> dobry den,
>
> ~~~ cut man 5 smbpasswd ~~~
>        name   This  is  the  user  name.  It  must be a name that
>               already exists in the standard UNIX passwd file.
> ~~~ end ~~~
>
> proc?

No nejsem si jisty, ale myslim si ze by to melo souviset s
pravama/vlastnictvim souborů ktere tam dotycny uzivatel ulozi.

> tedy ja bych naopak potreboval aby spolu nemuseli korespondovat, chtel bych
> mit jednoho systemovyho usera a na jeho uid vytvorit vsechny smbusery.

Ja jim dal jako default shell "/bin/false" a temer vsem stejnou skupinu ( az
na par [10-15] vyjimek ). A protoze jsem jim nechal vlastniho uzivatele tak
mi alespon odpadaji otazky na uzivatele typu "Kdo tam ulozil ten soubor co
tam nema co delat ?" :-).

Nevim, mozna to mam blbe, ale na "Spolecny adresar vsech" alias Public mam v
smb.conf "create mask = 0666" a "directory mask = 0777" a pak mam adresar kam
smi vybrana skupina. U tech mam v UNIX grupach pridanou grupu "podpora",
sdileny adresar vlastni skupina "podpora" ( zadny pristup pro others) a v
smb.conf mam polozky "valid users = @podpora" a "force group = +podpora".

> je to mozny? predpokladam, ze bez zasahu do zdrojaku ne, ale mozna mate
> nekdo povedomost o nejake fungujici oprave...

Ja si prave nemyslim, ze by to byla chyba.

--
S pozdravem
                 Kebert Martin