SAMBA - smbpasswd

Dan Ohnesorg dan na ohnesorg.cz
Pondělí Říjen 15 18:14:40 CEST 2001

On Mon, 15 Oct 2001, Kebert Martin wrote:

> Ja jim dal jako default shell "/bin/false" a temer vsem stejnou skupinu ( az
> na par [10-15] vyjimek ). A protoze jsem jim nechal vlastniho uzivatele tak
> mi alespon odpadaji otazky na uzivatele typu "Kdo tam ulozil ten soubor co
> tam nema co delat ?" :-).
>
> Nevim, mozna to mam blbe, ale na "Spolecny adresar vsech" alias Public mam v
> smb.conf "create mask = 0666" a "directory mask = 0777" a pak mam adresar kam
> smi vybrana skupina. U tech mam v UNIX grupach pridanou grupu "podpora",
> sdileny adresar vlastni skupina "podpora" ( zadny pristup pro others) a v
> [...]

Plus se pise ke grupam ziskanym pres NIS, teda jestli se nepletu, ale
jestli to takle chodi.

> Ja si prave nemyslim, ze by to byla chyba.

Pokud nekdo ma dost casu a chce si hrat, tak doporucuji prelozit sambu s
--ldap nebo tak podobne. Uzivatele potom nadefunujete v LDAP a kdyz
nenaucite bezne programy (jako treba login) sahat do LDAP, tak se ten
clovek neprihlasi ani za nic. Budete mit vyreseny problem a pomuzete
poradne otestovat LDAP podporu v sambe, za coz vam budou vyvojari vdecni.
Seznam lidi a skupin pro ls a podobne utility budete tahat pres nss_ldap.

Nicmene doporucuji to jen hodne pokrocilym zacatecnikum. Koukal jsem na to
pres vikend v ramci pripravy prednasky o LDAP a vypada to moc pekne.
Takove NDS ci AD pro linux.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Marketing:
 My spotrebitele nezneuzivame. Delame jenom to, ze je podrzime
 dokud je nezneuziji prodavaci.