Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Pondělí Říjen 15 20:06:21 CEST 2001

On Mon, 15 Oct 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Prepac, ale obavam sa ze netusis, o com QA je. Nehovorim, ze si ma
> Linus urobit ISO 9001 certifikaciu a vyzadovat ju od vsetkych svojich
> "dodavatelov". Ale pokial neexistuje ani bug tracking databaza (mailing
> list nie je databaza), hovorit o QA je zbytocne. Cest vynimkam - ak sa
> nemylim, ext3 ma napr. regresne testy, co moj nazor na jeho zaradenie
> do distribucii znatelne pozitivne posunulo.

Linus QA dela, sleduje l-k. jeho cylus stabilizace je ponekud delsi (podle
poslednich jader tak 3 roky). Proc by mel v mezidobi vyhovet nejprisnejsim
pozadavkum jakymkoliv svym jadrem?

> Uznavam, ze asi lepsie ako Linusovi a spol. Povazujem to za dost
> smutnu vec.

Proc chces, aby Linus dela vsechno? Nemuze existovat delba prace? Nevenuje
se Linus prevazne vyvojovym jadrum?

> Ja osobne to v jadre rady 2.4 za vyhodu nepovazujem. Povazoval
> by som to za nu v 2.3 a je dost mozne, ze by som kazdy z modelov
> vyskusal a poslal feedback. Teraz to akurat vedie k roztriesteniu
> sil - utvori sa niekolko taborov (vid tato diskusia), kazdy pouziva
> nieco ine, bug reporty idu namiesto l-k jednotlivym distributorom.

No, jenze distributori maji u jadra lidi, kteri aktivne s jadrem pracuji.
Nerekl bych, ze je to problem. Staci se podivat do Bugzilly - dost zaznamu
obsahuje poznamku - to je skutecny problem, report predan odpovednemu
vyvojari.

> Vies, dal by som Ti mozno za pravdu, keby vysledkom bolo kvalitne
> stabilne jadro. Lenze ono take po tristvrte roku nie je a IMHO to
> ukazuje pomerne jasne, ze nieco v poriadku skutocne nie je.

Vyvojova rada neni ukoncena, to zaprve. Za druhe - mne prijdou pouzivana
jadra dostatecne stabilni. Pokud Tobe ne, vyres konkretni problem a
nenadavej na cele jadro.

> Odvolavat sa na to, ze v 2.2 to bolo rovnako neberiem - ak to tak
> bolo, tak to snad mal byt dovod na analyzu _preco_ to tak bolo a
> tentokrat to urobit lepsie. Kristalovu gulu nema nikto, ale historicke
> skusenosti ma velka vacsina z tych, kto sa vyvoju jadra aktivne
> venuju.

Rict, ze to delaji spatne je lehke. Udelej to lepe a uvidime.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz