vyvolavani demonu, dynamicky versus staticky

Filip Hroch hroch na monoceros.physics.muni.cz
Pondělí Říjen 15 19:22:28 CEST 2001

Ciao

mam problem. Napsal jsem a pouzivam demona na ovladani CCD kamery
pripojnene k paralelnimu portu a komunikujici s okolnim svetem
pres tcp sockety. Pri nacitani se vyuzivaji thready. Demon pouziva
knihovnu 3 strany ktera vyzaduje aby demona vyvolaval root nebo
alespon mela binarka suid bit.

Vse tedy pracuje ok, pokud se naloguju jako root a spustim jej. Ale
pro realne nasazeni potrebuju aby se demon vyvolaval jinak.

Postupne jsem vyzkousel:
* nalinkovat vsechny knihovny k demonu staticky, dat suid a poustet
  jako user, vse funguje do te doby, nez se maji thready spojit, pak
  bez varovani spadne, staticky se to musi linkovat nebot u roota
  nefunguje LD_LIBRARY_PATH promenna z bezpecnostnich duvodu

* vyuzit ined na spouststeni, knihovny se linkuji dynamicky, vse vypada
  ze bezi, ale nic se nespusti, ined v debug modu zahlasi ze jej pustil,
  ale okamzite bez hlasky padne

* poustim jej tedy natvrdo z init scriptu tak aby stale poslouchal, tohle
  funguje ok, ale bojim se, ze se bude muset cela masina rebootnout,
  pokud demon nahodou spadne, to se me v normalnim provozu zatim nestalo
  (ani memory leaky jsem nedetektoval), ale co kdyby.. znate demony...

Mate nejakou ideu co s tim?
diky za podnetne pripominky...

FH