Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandrake 8.1!)

Úterý Říjen 16 08:18:29 CEST 2001

> Linus QA dela, sleduje l-k. jeho cylus stabilizace je ponekud delsi (podle
> poslednich jader tak 3 roky). Proc by mel v mezidobi vyhovet nejprisnejsim
> pozadavkum jakymkoliv svym jadrem?

	Ano a i inus deklaroval, ze chce suda jadra vydavat s kratsim cyklem,
jak to udela? Osidi QA? Osidi stabilizaci? Protoze dle Tveho bychom
dneska vsichni, kdo chteji staven na stabilni praci, museli pouzivat
2.2. nebo 2.0. jadra. Milane, v komercni sfere to neni mozne a pokud
mluvis o financovani, dovol, abych vyjadril svuj nazor, ze prave
komercni sfera vydela a nakonec proda i to, co 'vyvinula' akademicka, je
to oboustranne vyhodna symbioza.

> No, jenze distributori maji u jadra lidi, kteri aktivne s jadrem pracuji.
> Nerekl bych, ze je to problem. Staci se podivat do Bugzilly - dost zaznamu
> obsahuje poznamku - to je skutecny problem, report predan odpovednemu
> vyvojari.

	Ano, ale v Bugzille budou prevazne problemy na jadra, ktera vydava Red
Hat, je to jeho problem a je to problem, uzivatelu, kteri si za neco
zaplatili a kvalitu nedostali. O tom, jaka je 'atmosfera' ve vyvoji
vanilla jadra jsme diskutovali nedavno, skutecne pratelske a
konstruktivni ovzdusi...:-(

> Vyvojova rada neni ukoncena, to zaprve. Za druhe - mne prijdou pouzivana
> jadra dostatecne stabilni. Pokud Tobe ne, vyres konkretni problem a
> nenadavej na cele jadro.

	Kdyz jsem si za neco zaplatil, zaplatil jsem si i za to reseni
problemu. A pokud si platim nejaky support, neplatim si za to, ze moje
prace bude rok stat az to nekdo da do kupy, takovy support je mi na nic.
Pokud si myslis, ze tento nazor je zcestny, asi nevis o cem je
Enterprise, Linux tam chce smerovat (mimo jine), myslis si, ze se bude
Enterprise oblast menit protoze to chce Linux? Ne Linux se musi
prizpusobit nebo nebude prijmut. Az se na distributory bude divat i
timto metrem, myslim, ze vyplynou na povrch zavazne problemy a ukaze se,
ze to neni tak primocase, jednoduche jak nam tady Milane licis.

> Rict, ze to delaji spatne je lehke. Udelej to lepe a uvidime.

	Ono neni to o slovech, ale skutcich, dle dokazaneho (mysleno co je
predvedeno) ja osobni rikam, ze to delaji spatne, vysledek je, ale
pozde, s obrovskym usilim a vysledek nema ocekavany a zadany efekt.