Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra?

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Úterý Říjen 16 09:01:05 CEST 2001

"Milan Kerslager" <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:Pine.LNX.4.33.0110152024470.16604-100000 na pluto.pslib.cz...

> Ponekud nerealne, ze?

Preco? Nestandardne situacie vyzaduju nestandardne riesenia. Ak zacina
mat doterajsi model problemy, mozno je nacase pouvazovat nad zmenou.

> Jinak myslim, ze popsany vyvoj Linuxove jadro sleduje a vyjimky jsou vzdy
> a vsude. Leda ze by existoval perfektni projekt bez sebemensich problemu.
>
> Jenze to moc realne neni, ze?

Nie, to nie je. Lenze tie vynimky musia mat padny dovod.

Vies, vyvoj software ma nejakych 10 rokov zivi. Za ten cas som spoznal
viacero projektov s roznym pristupom k managementu aj ku QA. Zazil
som aj nieco na sposob vyssie spominaneho feature freeze a vyvojovej
rady vzniknutej len kvoli problemom so stabilitou, postupne sa vymykajucich
spod kontroly. Interny nazov projektu bol "Mission Impossible" :-) - to myslim
jasne ukazuje na to, ze ani nam sa to prilis realne nevidelo. Pomohol a pri
spatnom pohlade to bol v danej chvili optimalny krok.

Toto nie su nazory vycucane z prstu, ale vychadzaju zo skusenosti.
Nemusia byt 100% spravne, mozes mat na to samozrejme iny nazor,
ale obavam sa, ze pokial sa nic nezmeni, buducnost jadra da za pravdu
skor mne :-(

> Rict, ze to delaji spatne je lehke. Udelej to lepe a uvidime.

Do boja s veternymi mlynmi sa malokomu chce. Pokusy o vnesenie
poriadku do spravy verzii, testovania alebo issue trackingu tu boli.
Ani jeden z nich nebol akceptovany. Ja nemam cas, prostriedky
a v podstate ani chut na presadzovanie svojich nazorov - v sucasnej
situacii je to curanie proti vetru. S nazorom "urob to lepsie alebo drz
hubu" ale nesuhlasim - domnievam sa, ze ak nieco objektivne smrdi,
smrdi to bez ohladu na to, kto na to poukazuje.

Zdravi
--
                                                          Stano