C, python, perl, ...?

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Říjen 16 11:33:27 CEST 2001

On Tue, Oct 16, 2001 at 11:10:11AM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Mozna jsem se spatne vyjadril, upresnim to - API muze byt velice
> jednoduche, pokud to vsak nebude opravdu silene komplexni funkce (nebo
> naopak jednoducha funkce s silenou strukturou predavanou jako parametr -
> Oraclisti, klobouk dolu:->), bude rozsah funkci rekneme desitky (neco
> ala dBase neni databaze:->).
>
> 	Ma vytka nesmerovala na slozitost, ale na prosty fakt, ze pri pouziti
> API se __upisu__. Narazim na vlastni zkusenost, kdy ekvivalentni
> aplikace byla psana (s ohledem na moznosti (autoincrement, sequence,
> [...]

 Ja pochopitelne tim 'abstarktni' nemyslel vlastni ESQL. Ale proste
 kdyz budu volat PQexec() tak si to dam do vlastni funkce, dle si
 vyresim ohlidani statutu vysledku, do nejake struktury si ulozim
 pocet radek, sloupcu resultu apod. A ve vlastni aplikaci pak budu
 pouzivat tuto funkci. Pochopitelne, ze pokud nekdo vsude pouziva
 primo PQexec() a pak si testuje odpoved apod. tak mu to naroste
 a asi se opravdu upise :-) Pokud se podivate do zdrojaku napr.
 PHP tak uvidite, ze ta PHP funkce pg_exec() nedela nic jineho nez
 jsem zde uvedl.

 Mimochodem existuje (oficialni) knihovna libpgeasy (od Bruce Momjian),
 ktera pokud by to nekdo chtel tak dela prave urcite zjednoduseni API.
 Akorat je to zcela nepouzitelne u threadu, je to takova hracka, ale
 na nejaky skriptik muze byt dobra.

        Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>