zmena hesla uzivatele

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Říjen 16 13:18:38 CEST 2001

Dobry den,

On Tue, Oct 16, 2001 at 12:48:30PM +0200, Jiri Chaloupka wrote:
> Zdravim,
> vcera dotazovane pripojeni disku a nastaveni samby jsem jakz takz zvladl :-)
> Nicmene stojim pred tim, abych prevedl uzivatelske ucty.
>
> Zalozil jsem ucet (jako root prikazem useradd newuser), prihlasil jsem se
> jako on (su newuser) a chtel zadat heslo (passwd), nacez jsem dostal hlaseni
> "passwd: Authentication token manipulation error"

pokud _prevadite_ ucty, staci udelat toto:

cp -a /stary_home/* /novy_home

cp -a /stary_etc/passwd /novy_etc/
cp -a /stary_etc/shadow /novy_etc/
cp -a /stary_etc/group /novy_etc/
cp -a /stary_etc/gshadow /novy_etc/

A je to...

BTW: nove heslo se uzivateli vyrobi, pokud jako root napisete:

# passwd newuser

> Stroj ma adresar /home ktery dalsi linuxy montuji nako nfs. Potrebuji pak
> nejak rozdistribuovat hesla. Cim se to dela?

a) prekopirovanim vyseuvedenych 4-ech souboru
b) NIS/YP
c) LDAP

(c je spravne, lec s mirnymi problemy, b je pouzitelne, nicmene
bezpecnostni dira ;-)))

> Diky Chaloupka

Zdravi
Honza Marek