Zpomalovani site a RH 7.1

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Úterý Říjen 16 17:50:47 CEST 2001

Mám server, na kterém mj. běží Samba a kterou poměrně intenzivně
využívá 20-25 klientů. Přes síťovou kartu proteče asi 3GB dat za
den v obou směrech.

Problémem je, že se po dvou až třech dnech provozu bez zjevné přičiny
značně sníží propustnost sítě (přes FTP asi 300kB/s) a uživatelé si
začnou stěžovat na citelné zpomalení odezvy. V takovém okamžiku pomůže
jen restart serveru (tedy nikoliv restart jednotlivých služeb, zhození
a nahození rozhraní, odlehčení od klientů nebo reset switche).

Zkoušel jsem vyměnit síťovou kartu (zkoušel jsem různé revize 3com905,
karty DEC 21142 (ovladač Tulip)), ale chová se to se všemi stejně.

HW: PII-266, 128MB RAM, 100MB switch
SW: Redhat 7.1 se všemi oficiálními updaty - kernel 2.4.3-12

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       Brno, Czech Rep.            ICQ: 56183467