Zpomalovani site a RH 7.1

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Říjen 16 20:11:26 CEST 2001

On Tue, 16 Oct 2001, Miroslav Petricek wrote:

> Problémem je, že se po dvou až třech dnech provozu bez zjevné přičiny
> značně sníží propustnost sítě (přes FTP asi 300kB/s) a uživatelé si
> začnou stěžovat na citelné zpomalení odezvy. V takovém okamžiku pomůže
> jen restart serveru (tedy nikoliv restart jednotlivých služeb, zhození
> a nahození rozhraní, odlehčení od klientů nebo reset switche).
>
> Zkoušel jsem vyměnit síťovou kartu (zkoušel jsem různé revize 3com905,
> karty DEC 21142 (ovladač Tulip)), ale chová se to se všemi stejně.
>
> HW: PII-266, 128MB RAM, 100MB switch

Co se stane kdyz:

zastavite sit pres                 /etc/rc.d/init.d/networks stop
vyhodite modul pro sitovou kartu   rmmod diver
noahodite modul pro sit kartu      insmod driver
nahodite sit                       /etc/rc.d/init.d/networks start

?

Napada mne ze by mohlo nastat ze stroj si mysli ze je half duplex a switch
se rozmysli ze je full duplex, pak stroj zbytecne detekuje kolize - mozna
by se to poznalo i na statistice, neco se da poznat z dmesg jak je na tom
karta, stav switche je treba hledat v jeho mangement konsoli.

Taky jsem zazil stav ze 3com karta 10/100mbit proti cicso switchi
10/100mbit blbla tak ze nepomohlo ani tvrde nastaveni half duplexu
na cicso switchi a musel jsem nastavit port switche na 10mbit.
Zavada se projevovala tak ze komunikace po siti byla velmi pomala,
nicmene ke zpomaleni nedoslo az po par dnech ale hned po rebootu.