dev/tty

Úterý Říjen 16 20:12:28 CEST 2001

On Sun, 14 Oct 2001, Petr Klimovic wrote:

> Mam server na netu s Linuxem. Bezi tam SSH. Pripojuje se tam mnoho
> ruznych uzivatelu. Kdyz nekdo dlouho v SSH nic nedela, tak to spojeni
> zamrzne a na serveru zustane viset proces bash, spusteny pres ssh.

To je samo o sobe nejake divne. Spojeni by mrznout nemela, ani kdyz jsou
dlouho otevrena.

> Ja jednou za cas, napisu w, ve vypise aktivnich uzivatelu vyberu ty,
> kteri se prilogovali vcera a dam ps ax | grep bash. Z vypisu si pak
> podle cisla tty vyberu ty stare a kill -9 pid bashe. Uzivatele pak
> zmizi i z vypisu w.

Metoda je to sice brutalni, ale v zasade by nemela nic rozhodit, protoze
sshd (rozumej jeho instance obsluhujici konkretni spojeni) by mel proste
poznat, ze chcipnul jeho potomek (trosku zamotana je situace v pripade,
ze existuji jeste jine procesy visici na tom pseudoterminalu), uklidit a
sam skoncit.

> Mel jsem za to, ze tim to udelam ciste, ale zda se, ze se neuvolni
> prislusne tty, takze ted uz se uzivatelum prideluje pf, pg, ph ...
> misto puvodniho p0 p1... To p jsem asi zkomolil. Mam proste na mysli
> jednotlive terminaly tty, ci jak se tomu rika.

To je urcite pripad pro lsof resp. ps. Pokud by se nenasel zadny proces,
co na tom pty sedi, bylo by to divne (a jako vysvetleni by mne napadalo
jen to, ze se chova zmatene ovladac /dev/ptmx v jadre...mate /dev/ptmx,
ne?).