ISDN modem Fritz - faxovani?

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Říjen 17 08:55:09 CEST 2001

"Tomas Valousek" <xvalous na pluto.pslib.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:Pine.LNX.4.33.0110170058440.2416-100000 na pluto.pslib.cz...

> Z toho mi vypliva, ze muj modem zrejmne faxovat z linuxu neumi, ale v
> archivu teto konference a na hardware.penguin.cz jsem se docetl, ze jsou s
> timto modemem uzivatele vetsinou spokojeni, nikdo se vsak primo nezminuje
> o faxovani. Na strankach vyrobce pisou, ze modem umi faxovat a ze je
> podporovan v Linuxu, ale nepisou tam, ze umi faxovat z Linuxu.

To je klasika. Bezny ISDN modem je pasivny, t.j. ide akurat o viac
ci menej zlozity digitalny interface medzi pocitacom a S0 zbernicou.
Klasicky fax a modem su analogove zariadenia a ak s nimi chcem
komunikovat, musim sa tvarit ako tieto zariadenia - vyziadat si
audio kanal a poctivo generovat a vyhodnocovat prislusne priebehy.

Pokial teda pasivna karta "podporuje" analogovy modem a fax, ide
o podporu na sposob Winmodemu. Fax je pomaly, tam to este ide
vcelku pohodlne - preto to byva bezne.

Neviem o tom, ze by v tomto smere existovalo nieco pouzitelne
pre Linux. Riesenim je aktivna karta (tie su ale omnoho drahsie
ako pasivne), karta s terminal adapterom plus analogovy
faxmodem, alebo externy ISDN modem na sposob Zyxel Elite 2864I
(tiez dost drahy, mne sa podarilo kupit jazdeny).

Zdravi
--
                                                        Stano