RPM vs. kompilace

Středa Říjen 17 14:03:32 CEST 2001

On Wed, 17 Oct 2001, Kleena Kleene wrote:

> Ten problem, ze -U rika "Nic nebude, jiz je nainstalovano"

rpm -U balicek.rpm --force

> a -e "Nic
> nebude, nic tu neni" mam take.

To je divne. Chci-li odstranit balicek a je-li videt v:

rpm -qa | grep nazev

pak pujde i odstranit. Jediny problem se vyskytuje v pripade, ze selze
%preun nebo %postun skript, coz se da obejit --noscripts, resp.
--notriggers.

Pripadne problemy s databazi se daji take resit pomoci:

rpm --rebuilddb

coz zpusobi znovusestaveni databaze a v pripade problemu to muze
poskytnout blizsi voditko.

> Ja jej pripisoval tomu, ze je zrejme konflikt mezi jazyky, protoze
> jedno z tech hlaseni jsem mel anglicky a druhe nemecky...proto jsem

Hlaseni se berou z locale, takze tam problem asi nebude.

> take misto updatu nakonec nainstaloval uplne novy RH, ale stejne -
> rekl bych, ze v tom ma prece jenom bordel RPM a ne my vsichni, kteri
> tento bug pocituji...

Jde spis o nedostatecne vedomosti o rpm, ktere se daji snadno doplnit z
manualu (man rpm) nebo rozumne presnym popisem problemu zaslaneho do
konference.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz