MySQL post install setup (root password???)

Milos Dvorak rktv na mesto.rosice.cz
Čtvrtek Říjen 18 08:07:07 CEST 2001

Vaclav Stepan wrote:

> No jo, ona zepta, ale ja ho nemam :-( (a na prazdne nebo neco jineho
> nereaguje).
>
> Vzhledem k tomu, ze to je specialita RPM baliku (prima instalace mi ted
> prosla podle dokumentace/bez potizi) predpokladam, ze to heslo >nekde<
> je (jakozto bezpecnostni 'feature').

Pri instalaci binarek je potreba spustit skript mysql_install_db,
ktery vytvori zakladni tabulky user s uzivatelem root a prazdnym heslem,
db, host ... atd.

Ten skript to uklada tak, ze si zavola mysqld demona bez nutnosti hesla
a preda mu na stdin SQL dotaz. Podivejte se do toho skriptu, jak to
dela,
a pouzijte SQL dotaz
   SET PASSWORD FOR uzivatel@"%" = PASSWORD('noveheslo')
nebo
   USE mysql
   INSERT INTO user (Host,User,Password)
VALUES('%','uzivatel',PASSWORD('noveheslo'))
   FLUSH PRIVILEGES

Milos Dvorak