RPM vs. kompilace

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Čtvrtek Říjen 18 09:33:23 CEST 2001

Houmles <h na n.cz> wrote:
>  tak jelkoz vsichni tak pejou chvalu na vyhody RPM, napisu prozmenu vyhody
> kompilace..
>  1/ vite s cim jste si aplikaci zkompiloval - nemuze (no... jak komu :-))
>  2/ program se vam prelozi pro vas procesor, ne jen pro jakousi pochybnou
> i386 architekturu a smytec. Vyhoda? predevsim rychlost.
>  3/ neverim binarkam, ktere nejsou ulozene na opravdu bezpecnem serveru, a
> tem take neverim. Ale je pravda, ze zdrojaky taky cely nectu. Ale moznost
> mam :-)

Toho vseho muzete dosahnout rekompilaci nebo vlastnim vytvarenim RPM
balicku. A diky RPM databazi mate prehled, co na disku mate, snadnou
moznost mazat, upgradovat, vracet se ke starsim verzim, kdyz se nova
neosvedci, atd..

>  Osobne nepouzivam RPM (a tedy i red-had like distribuce) prave kvuli rpm
> a jeho slavne databazi. Pokud clovek da -U a zjisti ze verze uz je
> nainstalovana, nacez da -e a rpm napise ze bohuzel program nejni, pak je
> chyba bud mezi zidli a klavesnici (coz nevylucuju), nebo v rpm - coz mi v
> tomto pripade prijde pravdepodobnejsi.

To je opravdu chyba rpm. Ale nevim, jake verze - ted ji nejak nemohu
zreprodukovat...

Projevuje napriklad tehdy, kdyz vsechny soubory v balicku maji priznak, ze
jsou pro urcity jazyk (treba v ispell-polish jsou vsechny soubory pro jazyk
pl). Pokud date rpm -U, tak to vypada, ze se balicek normalne nainstaloval,
ale nenainstaluje se jediny soubor. A rpm -e tusim vypise, ze balicek neni
nainstalovany.

Chtelo by to, aby rpm napr. vypsalo na zaver varovani, ze kvuli nastaveni
promenne LINGUAS nebylo nainstalovano n souboru, protoze nejsou nastavene
jazyky pl, de, es apod.

Je docela k vzteku, ze kdyz clovek chce ispell-polish nebo ispell-german,
a nenastavi LINGUAS=cs:de:pl, tak se nanainstaluje vubec nic (protoze
vsechny soubory z balicku jsou podmineny jazykem), ale zato ma na disku
mnoho desitek MB ruznych exotickych locales, ktere nikdy nepouzije,
protoze RedHat nejak neprisel na to, ze locales soubory by se mely podminit
jazykem (cili je to chyba autoru balicku).

S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229