scp a soubory s dvojtečkou v názvu?

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Sobota Říjen 20 16:52:53 CEST 2001

Zdravím,

narazil jsem na takovou zajímavou drobnost, kterou jsem již sice vyřešil
jinak, nicméně by mne zajímalo, jak ji řeší ostatní :-)

Mám soubor s dvojtečkou v názvu Pavel_Janik:GNU_Emacs.pdf a chci jej
zkopírovat na počítač gate:

p na SnowWhite:~> scp Pavel_Janik:GNU_Emacs.pdf gate:
ssh: Pavel_Janik: Name or service not known

scp vcelku korektně předpokládá, že Pavel_Janik je název počítače. Jaký je
korektní způsob přenosu takových souborů? Neměl by scp kontrolovat, jestli
argument není soubor předtím, než jej začne parsovat? Je to chyba? Podle
mne ano.

Já jsem to vyřešil pomocí

ssh gate "cat >Pavel_Janik\:GNU_Emacs.pdf" <Pavel_Janik\:GNU_Emacs.pdf

Ale to zřejmě nebude ten způsob, který bychom měli doporučovat ostatním ;-)
--
Pavel Janík

If you run untrusted binaries - you are screwed.  If you run
them as root - all users on your system are screwed.  If your MUA
(or browser, etc.) can run untrusted code - see above.
                  -- Alexander Viro in linux-kernel about worms