Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Říjen 22 11:12:38 CEST 2001

On Fri, Oct 19, 2001 at 05:24:38PM +0100, Petr Klimovic wrote:

> [...]
>  KZ>  distribuovalo nestabilni pomoci CVS a stabilni vydavalo jako
>  KZ>  release tak by to bylo lepsi. Nemluve o tom, ze by kazdy kdykoliv
>  KZ>  mohl mit aktualni nestabilni kod. Narozdil od soucasneho stavu
>  KZ> kdy
>  KZ>  vsichni cekaji na kompletaci obsahu Linusovo INBOXu. Ale to uz je
>  KZ>  zase ta debata o modelu vyvoje...
>
> Dokud bude jadro na CVS, stahnou si ho jen vyvojari. Ve chvili kdy se
> releasne jako stabilni, stahne si ho pul sveta a teprve ted zacina to
> poradne testovani. Samozrejme se najdou chyby a objevi se rekneme jeste

  Nevim jak moc je to proveditelne u kernelu, ale u nekterych projektu
  existuji regress-testy, ktere jsou schopne odhalovat ty zakladni
  bugy (umel bych si predstavit, ze napr. nebude vypusten kernel se
  zakladni chybou FS, MM -- nebo, ze nekdo posle patch, ktery temito
  testy neprosel)

> tri verze stabilniho jadra, nez to bude OK. Takze i to vami navrhovane
> stabilni jadro jako vysledek skryteho CVS vyvoje, nebude stabilni. V
                              ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
                   Tomuto terminu nerozumim.
> cem je rozdil?

  Mozna jsem to nerekl zcela jasne, ale slo mi o to, ze v soucasne
  dobe se ceka na to az Linus zadratuje vsechny pache co ma INBOXu
  a udela realese. U "normalnich" projektu pokud posle nekdo patch
  a ten patch je dobry tak behem nekolika hodin muzou dalsi desitky
  lidi provozovat zdrojaky s timto patchem. U kernelu to tak neni.
  IMHO se timto zpomaluje a vyvoj. Nemluve o tom, ze uz existuje
  (hura!) projek prepisujici stavajici CVS na moznost udelovat prava
  na daleko jemnejsi urovni. Takze pak neni nutne, aby existovalo
  jedno uzke hrdlo, ale je mozne pridelit prava commitu k ruznym
  castem systemu ruznym lidem apod. (nebo muze existovat core team
  kde maji prava zapisu vsichni ke vsemu).

  Prave deklarace prav svym podrizenym je jeden ze zakladnich kamenu
  managenetu. Staci otevrit jakoukoliv knihu na toto tema (nemusi jit
  nutne o software). Vsimli jste si proc nektere ceske firmy nejsou
  schopne jit ve svem vyvoji dale? Casto je to tim, ze je tam sef
  (majitel), ktery chce vsechno vedet, ac ma firma obrat desitky
  milionu tak on resi blbosti v hodnote 1000,- protoze on musi
  vsechno odsouhlasit a dela pak vetsinou 16 hodin, aby to stihnul.
  Rika se tomu "krize rizeni" (_kazda_ organizace prochazi ve svem
  rustu nekolika krizemi, ktere jsou dobre popsany). Kernel je v
  teto fazi uz delsi dobu. Managent je pomerne rozsahly obor -
  ignorovat vysledky badani v tomto oboru vede do...

  A vubec nejde jen o CVS, vnimal bych to jen jako prvni rozumny krok
  smerem k necemu lepsimu nez je to soucasne.

            Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/