Ztracene heslo root + LOADLIN + SuSE 6.4

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na centrum.cz
Pondělí Říjen 22 13:25:56 CEST 2001

Nazdar Jakube,

neodpustim si poznamku o nevhodnosti nechat delat studenty jako user
root, pokud za ten system nezodpovidaji :-)

Zkus dat loadlinu (resp. jadru) parametr init=/bin/sh

Dalsi moznost je nabootovat jadro z diskety, kterou je ovsem nutne mit
jiz predem vytvorenou. Rovnez lze nabootovat ze spousteci diskety
distribuce ci nejake jedno- nebo dvoudisketove verze podporujici
prislusny fs.

V /etc/shadow pak staci jen odstranit heslo u uzivatele root.

Vlastik

--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz