Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Říjen 22 14:04:51 CEST 2001

"Milan Kerslager" <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:Pine.LNX.4.33.0110221135300.19217-100000 na pluto.pslib.cz...

> 1) takove veci se delaji (viz l-k)

Velmi malo. Uved prosim priklad okrem ext3.

> 2) nemame na to lidi (kdo by to jako mel delat? Linus?)

Stacilo by, aby nepustil ziadny kus kodu, ktory takyto test nema
(resp. nema dobre zdovodnenie, preco ho nema - jadro je predsa
len trochu ine ako ostatne projekty).

> Je. Pokud mate zajem, staci sledovat konferenci l-k, pripadne lidi, kteri
> delaji na ruznych castech kodu. Pokud mate zajem a nenavidite konferenci
> l-k (tj. myslite si, ze CVS staci), pak je to omyl. Jadro neni
> jednoucelova aplikace a pokud chcete vyvijet (testovat), musite mit
> prehled i o zbytku, takze cist stejne l-k musite.

Ano aj nie. CVS a issue tracking systemy su pohladom dozadu, t.j. co
sa udialo. Debata o vyvoji musi prebiehat inak. CVS ale pomoze v tom,
ze historiu vyvoja nejakeho kusu kodu netreba hladat v milione prispevkov
do l-k.

l-k je tak obrovsky, ze nie je v silach jednotlivca, ktory chce okrem
toho aj nieco robit, ho komplet citat. Tu ma zial riesenie prilis nenapada.
Nejaka forma bug-trackingu by ale z tej haldy prispevkov aspon
vytiahla informacie tykajuce sa chyb. Clovek zaujimajuci sa o problem
v konkretnej casti kodu by tak nemusel patrat v stovke mailov
o novom driver modeli pre 2.5.

> Jenze Linuxove jadro nema managment.

Co si predstavujes pod managementom? Tu bude asi znacny rozdiel
v predstavach.

Je tu projekt, ma svoje ciele a svoje zdroje - v pripade jadra vagnejsie
definovane ako v pripade stavby jadrovej elektrarne, ale ma ich.
Ako s pouzitim tychto zdrojov splnit tie ciele je management. Hovorit,
ze ho jadro nema je v podstate priznanie, ze vyvoj jadra nikto
nekoordinuje a to pravda urcite nie je.

Management nie je o brani premii ani o nadiktovani presnych uloh.
Je o efektivnom splneni cielov. Ci k nemu vedie cielova premia
alebo verejna pochvala Linusom pred rozvinutou bojovou zastavou
je pomerne jedno.

> Ano. Zase je tu nekdo, kdo se citi byt papeztejsi, nez papez.

Do prkynka, Milan, a kto si Ty, ze sa citis povolany k tomu vyjadrovat?
V kolkych organizaciach si pracoval? Kolko vacsich softwareovych
projektov (povedzme nad jeden clovekorok) si viedol? Zazil si radovy
narast ludi v kolektive alebo radovy narast objemu kodu? Lebo ak ano,
tak si tuto krizu musel zazit ci uz na vlastnej kozi, alebo u svojich
nadriadenych. Ano, obvykle to sef nevidi a podriadeni si tukaju
na celo. Ano, o par mesiacov si sef nadava, ze to mal vidiet skor.

Karel hovori o veciach, ktore si nevycucal z prstu. Komunikacia
medzi ludmi prilis nezavisi na tom, ci ide o komercnu firmu s presne
definovanou strukturou alebo po celom svete rozlezenych vyvojarov
pracujucich prevazne vo svojom volnom case na tom, na com sami
chcu.

Nechapem, preco tak zasadne odmietas akukolvek diskusiu na temu
projektovy management.

> Vnimal bych jako *velmi* pozitivni, kdybyste uznal, ze kazdy krok ma i sve
> zaporne stranky a nezapominal o nich mluvit.

Hlavne ze Ty ides prikladom :-) Alebo naozaj nevidis negativne stranky
sucasneho modelu?

> Vypada to pak jako velmi lacina agitace (velmi podbna tomu, jak agitoval
> Sladek, tj. dejte mi moc, ja mam jednoduche reseni, ktere odstrani
> vsechny problemy).

No comment, na takuto uroven "argumentacie" klesnut nechcem...

Zdravi
--
                                                        Stano