Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Pondělí Říjen 22 14:45:55 CEST 2001

	Par technickych, nazor at si udela kazdy sam.

> 1) takove veci se delaji (viz l-k)

	l-k je konference jako kazda jina, nelze ji brat jako dogma, stejne
jako neni mozne se na ni vzdy odkazovat...

> 3) nemuzem ani nikomu zaplatit, aby to udelal (resp. delal neustale)

	I u jinych projektu se neplati penezi a programatori zrovna kurky
neohlodavaji....

> se dela v GPL svete tezko a pokud ma superstabilni jadro (logicke)
> zpozdeni (je odladene), vznikne hlad po novinkach a jsme zase tam, kde
> dnes (ovsem s vyssi mirou chaosu).

	Tak mne napada, proc tak cerne nedopadne velke mnozstvi projektu, ktere
pouzivaji nejakou formu CRS (control revision system).

> Je. Pokud mate zajem, staci sledovat konferenci l-k, pripadne lidi, kteri
> delaji na ruznych castech kodu. Pokud mate zajem a nenavidite konferenci
> l-k (tj. myslite si, ze CVS staci), pak je to omyl. Jadro neni

	Zajimava odbocka - pokud nemam rad l-k (subjektivni duvody, nikomu je
nevnucuju a radeji ani nesirim), tak si myslim, ze staci CVS.

> jednoucelova aplikace a pokud chcete vyvijet (testovat), musite mit
> prehled i o zbytku, takze cist stejne l-k musite.

	Prehled o vyvoji projektu lze nacerpat i jinymi cestami (obecne) nez
sledovat 'boje' mezi jednotlivimi programatory komponent...

> Jenze Linuxove jadro nema managment. To je prvni a zakladni chyba v
		       ^^^^^^^^^^^^^^

	A Linus je co? A vendori jsou prach?

> nasledujici uvaze. Take nema armadu pracantu, kteri budou poslusne
> vykonavat rozkazy prichazejici shora. Nedisponuje take ani zakladnimi

	?????? tak ted tomu vubec nerozumim, QA, ktere Milan tvrdi, ze se
poctive dela se tedy dela jak?

> Ano. Zase je tu nekdo, kdo se citi byt papeztejsi, nez papez. O

	O pohledu na Tebe se vyjadrili jini, nechci prilevat...

> strategickych krocich se vzdy rozhoduje nahore a ne dole a navic s
> podporou skutecne zkusenych lidi (v oboru). Muzete posbirat argumenty a

	A Linus je v tomto pripade co? Vendori distribuci co? Kdo rozhoduje o
tom, co Linux bude a nebude obsahovat? Ano, mohu si vystavit patch a kdo
chce muze ho pouzivat, dela to tak spousta lidi (a treba si nekdo
vsimne, ze je to dobra vec, ten patch!), ale oba moc dobre vime, ze
pokud to neni ve std. distribuci, ve vanilla jadre, neni v lidskych
silach to radne otestovat... vsechny soucasne noe komponenty (nejen
zurnalovaci FS) to bez vyjimky dokazaly, byt empiricky a bolestne (a
spoustou penez, ktere ovsem Milan nevidel)!

> Musim znovu komentovat to, ze Linus (&a spol) zmeny delaji a ze neni
> pravda, co se nam snazite zde namluvit (tj. ze uvizli nekde v dobe
> kamenne)????

	Ovsem otazka neni, zda-li, ale hlavne JAK zmeny delaji.

> zaporne stranky a nezapominal o nich mluvit. Vypada to pak jako velmi
> lacina agitace (velmi podbna tomu, jak agitoval Sladek, tj. dejte mi moc,
> ja mam jednoduche reseni, ktere odstrani vsechny problemy).

	Celou dobu mluvis o tzv. pozitivech, ktere soucasny stav nese a ktere v
tom spatrujes, o negativnich strankach veci jsem si nevsiml ze by ses
zminoval (to delali jini a proto byli s Tebou ve krizku), proc nejdes se
svou kuzu rovnocenne na trh?