Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Říjen 22 15:39:11 CEST 2001

On Mon, Oct 22, 2001 at 02:18:55PM +0200, Milan Kerslager wrote:

> Vidite. Jenze o PostgreSQL i MySQL se to take neda rict. Kazda z nich ma
> jine problemy a jine charakteristiky. Rict, ze je jedna lepsi a zatajit
> jeji nedostatky je prave to, v cem vznika problem.

 Vypada to, ze si zaciname rozumet. Super. Asi se shodneme na tom,
 ze stejne jako u _kazdeho_ projektu tak i u kernelu jsou nejake
 problemy a je co vylepsovat. Co by podle vas (tebe) je treba
 vylepsovat na urovni project-managementu kernelu tak, aby zde byl
 kernel (a jeho vyvoj) jeste lepsi?

> Sladek pouzival principy, ktere zname uz ze stareho Rima. Umeni manipulace

 Opustme v teto debate p.Sladka.... please.

> To je tim, ze tvari v tvar se to rychleji strhne do hadky a malokdo je tak
> silny, aby v takovem okamziku zachoval dostatecne chladnou hlavu :-) [ja
> taky ne]

 To jsem si vsimnul a je to skoda. IMHO hadka je zcela nekonstruktivni
 zalezitost a vede jen k hledani "tech spravnych" argumentu na ukor
 nejakeho celkoveho odstupu od veci.

> Vite, ono je hezke, kdyz se nekdo ohani "ucebnicovym prikladem" nebo
> "vseobecne platnymi pouckami". Jenze to je jen teorie. Treba teorii o
> ekonomickych modelech nebo o modelech atomu mame (a meli jsme) spousty.

 Ale to o cem se tu snazi nekolik lidi mluvit nejsou osamocene
 "ucebnicove priklady". Ty uz mnoho lidi mnohokrat aplikovalo a hlavne
 je prinesla casto sama praxe. Kdyz Ford pred 60 lety vymyslel lepsi
 zpusob jak delat auta tak to nedelal pro radost z premysleni a
 vymysleni poucek, ale protoze praxe ukazala, ze aktualni stav neni
 idealni a je treba vymyslet vyrobni linku.

 Napr. padlo tu slovo testy. Pry kdo by je delal a kdo zaplatil. Ale
 pokud se podivas do sveho RH tak zjistis, ze napr. PostgreSQL
 umoznuje  nainstalovat balicek (v Debianu je to samostatny package u
 RH mozna take), ktery ti udela zakladni testy teto DB.

 Tvorbu tech testu nikdo neplatil. Proste stejne jako vyvojari pisi
 zdrojaky tak pisi i testy. A pokud nekdo prida nejakou slozitou
 funkci tak se hned nekdo ozve a rekne "kde k tomu mas testy a
 dokumentaci?". Tema testy se perfektne odhaluji napr. bugy na
 jinych architekturach nez 386 apod.

 To neni z ucebnice, to je z projektu ktery ma cca 44Mb zdrojoveho
 kodu kdy lide dosli k tomu, ze nelze mit v hlave vsechno. A nejde o
 to "pokud chces Karliku testy tak si je napis", jde o to, ze to
 chteji sami vyvojari, protoze chteji psat jeste lepsi program.

 Kde je linux-2.4.11.tar.bzip2 nejaky test ktery mi rekne jak mi to
 zhebne pokud udelam while(1) malloc(1000); nebo jsou-li v poradku
 symlinky? Apod. Apod. Apod.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>