Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Pondělí Říjen 22 15:41:00 CEST 2001

On Mon, 22 Oct 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Celou dobu mluvis o tzv. pozitivech, ktere soucasny stav nese a ktere v
> tom spatrujes, o negativnich strankach veci jsem si nevsiml ze by ses
> zminoval (to delali jini a proto byli s Tebou ve krizku), proc nejdes se
> svou kuzu rovnocenne na trh?

Jenze ja to nestavim tak, ze bych trval na zmene nebo na zachovani stavu.
Dokonce ani nehodnotim soucasny stav. Vzdycky jsem jen komentoval
pozadavky na zmenu nebo korigoval (Tvoje) predstavy o vyvoji (jadra) podle
toho, jak to vypada v soucasnosti nebo jak to vypadalo drive.

Je zajimave, ze zatimco pred nedavnem jsi zatracoval distributory a nemohl
jim prijit na jmeno, tak ted je zarazujes do "managmentu".

Ad Stano:

Linus nema nad vyvojari zadnou moc ani kontrolu, to je zasadni problem.
Jakekoliv rozhodnuti musi podlehat tomuto kriteriu a prostemu faktu, ze
team lidi, kteri to delaji je promenlivy. Dale nemuze nikomu zadat zadne
ukoly a tim mene dlouhodobe. Jeho osobni zdroje jsou omezene a pozadavek
treba na komplexni regresni testy (jinak ze zaplatu nepusti) jsou nerealne
(to by dnes neproslo vubec nic - pro kontrolu jsou k dispozici [zatim]
JINE mechanismy).

Nicmene se zpusob vyvoje neustale meni a vylepsuje. Jeste nedavno jsme
mohli o pre-verzich (tj. jakesi mezikroky mezi zaplatami) jen zdat, tim
mene o souhrnu zmen:

http://ftp.pslib.cz/pub/linux/kernel/testing/ChangeLog

Ve vyctu dilcich postupnych kroku by se dalo pokracovat. Komparativni
testy se delaly na FS, latenci a jiste i na dalsi subsystemy. URL nemam,
ale vse je v l-k (skutecne), nejake clanky byly i tusim na lwn.net. Vzdy
to byla ale iniciativa nekoho, kdo mel chut. Linus *nema* nastroj, kterym
by efektivne mohl tuto vec pozadovat a *musi* se (zatim) spokojit s
omezenejsimi prostredky a *nemuze* tohle vsechno delat sam.

Pokud chces, aby jeho jadro vypadalo podle Tvych predstav, sezen sponzory,
najmi lidi a pomoz mu - uz jsem to (ne jen jednou) psal.

Pokud vyse uvedene nemas, pak muzes mit pozadavky, jake chces, ale budou
nerealne. Navic neverim, ze se sami chovate striktne podle toho, co tu
prednasis. To byste meli nejdokonalejsi SW na svete a nebezproblemovejsi
projekt. Vzdycky budete (i Vy) mit problemy, budete muset improvozovat,
rozhodnout se (lhostejno, kvuli cemu). A vzdycky najdes ve svem teamu
cloveka, ktery se vuci Tobe (jako informovanemu jedinci, ktery rozhodnuti
prijmul) bude stavet presne tak, jako Ty k Linusovi.

Jeste pro jistotu: nezastavam se soucasneho stavu. Nepovazuji ho za
idelani. ALE odmitam vase hodnoceni (jako ze se nic nedeje) a odmitam
lacine proklamace typu: "pouzijte X, bude to lepsi" nebo "kdyby tohle
neudelal, mohli jsme byt dal" nebo "spravny model vyvoje je jiny, on to
tak nedela", protoze se nezakladaji bud na realite nebo jsou zamlcovany
jina fakta, ktera s tim primo souvisi (treba ze se to dela jen trochu
jinak).

Jeste pro Stana osobne: Ano, vedes (asi) nebo se podilis na velkem
projektu. Ale nedelas jadro. Ja nedelam velky SW projekt, ale delam neco
jineho. Pokud si myslis, ze ses z nejakeho duvodu chytrejsi, pak prosim.
Nebudu Ti prekazet.

NIKDY JSEM NEODMITAL JAKEKOLIV NAVRHY NEBO ALTERNATIVNI POSTUPY A NESNAZIL
JSEM SE SMEST ZE STOLU TY VASE. POUKAZOVAL JSEM NA SOUVISEJICI FAKTA.
NEJSEM SLEPY ANI HLUCHY. NEBO JE POUKAZANI NA DRUHOU STRANU MINCE SLEPOTA?

Dekuji, ze tomu rozumis (rozumite).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz