BFU: Samba a security=user

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Úterý Říjen 23 09:03:22 CEST 2001

On Út, 2001-10-23 at 08:26, Petr Horacek wrote:
> [...]
> security = share, vyhledam si z Win pocitac 192.168.1.4, tak vidim a muzu
> zapisovat do sdilenych adresaru.
> Pokud ale chci security = user, narazim. Podle clanku, ktere jsem nasel, je
> potreba zalozit uzivatele:
>
> # useradd -u 1001 -g 100 -G 1000 -s /bin/false -c "Administrator"
> administrator
> # smbadduser administrator:administrator
>
> a nastavim obe dve hesla na to, ktere pouzivam do Win. Pri pokusu o
> pripojeni mi ale Win vypisou hlasku:
> "Ucet nema povoleno prihlasit se z teto stanice."
Toto bude platit, pokud mate nastaveno
encrypted password = yes

Máte to?

Jinak je vhodné přidat
debug level = 2

a podívat se, co to hlásí za problém, pokud tomu nebudete rozumět,
přiložit potřebnou část k dalšímu dopisu.

> # useradd -u 2001 -g 2000 Petr$ -d /home/pc/Petr -m -k /dev/null -c "Pocitac
> Petr" -s /bin/false
> # pokud jsem napsal pouze Petr, pak prikaz smbpasswd vypsal, ze entita Petr$
> neni v systemu k nalezeni
> # smbpasswd -a -m Petr
>
> restartoval sambu a vysledek je stejny - "Ucet nema povoleno prihlasit se z
> teto stanice."
> V smb.conf je "host allow = 192.168.1.", je zde "workgroup = Sos-2000"
> stejna jako domena pc Petr
Obecně bych pro začátek zrušil pokud možno všechny omezení (allow host,
...) a az to bude chodit tak je postupně přidávat.

Pavel