Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Tomas Valousek xvalous na pluto.pslib.cz
Úterý Říjen 23 11:29:59 CEST 2001

On Tue, 23 Oct 2001, Oto Buchta wrote:
> Ano. Dela. Ale to muze i programator ve firme. Pak je s nim ale stejne
> zameteno jako s clovekem, ktery  pise kod, ktery neodpovida Linusovu
> standardu. Clovek je vzhozen z prace, kod neni obsazen v oficialni distribuci.
> Je v tom takovy rozdil?
V tom neni rozdil. Ale poslednim "zamestnanim", kde jsem se nechal ovladat
byla SPSSE. Ted kdyz me nekdo nebo neco na****, tak se na nej taky muzu
s klidem ...... Ekonomicke a jine dusledky je samozrejmne vec jina.
A vy jste to udelal stejne. Posilal jste bugreporty, opravil driver pro
MPU, Linus vase patche neaxeptoval, nastval vas, tak jste se na nej taky
vykaslal.

> Pak jsou lide, kteri si mohou ve sve praci delat co chteji, diktovat
> generalnim reditelum velkych firem, proste jsou nenahraditelni nebo tezko
> nahraditelni. Typicke priklady - jadro a AA (kolikrat ho Linus napominal
> kvuli cistote kodu?) oproti jednomu nejmenovanemu cloveku z PVT.net .

> Ano. Muze. Ale neni o jeho svobode, zda se jeho patch dostane do jadra. A
Protoze to neni vase. Je to Linusovo.

> Ke stabilizaci jadra 2.4 ani 2.2 jsem neprispel nijak. To priznavam.
> Na druhou stranu jsem posilal celkem bugreporty na jadra 2.0 a 2.1. Pak jsem
> se rozhodl prispet svoji troskou do mlyna. Tak jsem do jadra (2.1 hodne
> vysoke verze) prispel patchem na rozchozeni MPU401 pro ALS100 (chybela
> inicializace, tak jsem si lousknul dosovsky inicializator). NIKDY se tento
> patch do jadra nedostal! Duvod? Patch neprosel sitem.
> Trvalo mi to celkem priblizne100 clovekohodin. Jen tak vyhozeno luftem. No,
> jen tak ne, aspon jsem si rozchodil zvukovku.
To zalezi jak se na to divate. Pro me by bylo dulezitejsi, ze jsem si
rozchodil zvukovku. Jestli patch Linus axeptuje je jeho vec.

> [...]
> funkci podle specifikace. Toto je nejlepsi reseni, ale opravdu se tezko
> programuje.
> 3) ctecku signalu - rekl bych ze dostatecna pro vetsinu veci.
> Pripravite sadu ctveric (data zaslana na vstup ze strany kernelu, data
> prectena ze strany zarizeni, data odeslana zarizenim, data prijata ze strany
> kernelu).
> Potom iterujete pres seznam ctveric a pokud nekde dojde k odchylce, mate
> jistotu, ze doslo k chybe.
> Pro slozitejsi testy lze ctverici rozsirit o priblizne casy, obsah stacku,
Omlouvam se, mel jsem polozit otazku:
"Jak byste si predstavoval realny stress-test jadra, ktery by otestoval
vsechny casti jadra, vsechny ovladace atd."
Ja nepochybuji o tom, ze je mozne vyrobit univerzalni stress-test na
kernel. Ale pochybuji o tom, ze je to v realnych moznostech Linuse.
Nehlede na to, ze QA delaji distributori a delaji to podle meho nazoru
dobre. (jediny muj VAZNY problem, ktrery vedl k NESTABILITE az temer k
NEFUNKCNOSTI jadra 2.4 byly hw problemy s bridgi 686(A,B). VM je (byla)
zavazna chyba, ale nevedla k nestabilite nebo padum systemu a s jinymi
chybami sem se diky bohu (Linusovi ;-) nesetkal.)

> Ja jsem ale uzivatelem produktu! A co vic, rad bych byl i vyvojarem, ale
> proste mi to neni souzeno. Rad bych pouzival a vyvijel stabilni system.
> Ale kdyz jsme u vaseho prikladu. Predstavte si, ze po vas budu chtit jako
> uzivatel zmenu, ktera by sla v systemu, ktery pouzivam ja (rekneme nejaky
> case nastroj), udelat za deset minut. A vy si za to nauctujete 50
> clovekohodin! Proc? Pouzivate Perl a vi. jak jste ale spravne rekl, mne jako
> uzivatele to nema zajimat.
V jedne z firem, v ktere spravuji sit se pouzivaly Money2000. Zjistilo se,
ze stoji za prd, tak jdou do WC a misto nich se bude pouzivat neco jineho.
A ted mne dokonce napada, ze to je uplne idealni priklad myslenky, kterou
jsem vam sdeloval v minulem mailu.
Money2000-techsupport k nicemu, program k nicemu, architektura systemu k
nicemu. Na moje maily temer nereaguji, kdyz uz reaguji, tak maximalne
nejaka sekretarka, ktera mi sdeli, ze mnou pouzivana featura  bude
podporovana ve verzi Duel, ktera mela byt pred 3/4 rokem, ted jsou sotva
u nejake beta verze => Cigler u nas ve firme skoncil
Basmon(sw pro ovladani kotelny)-napsal jsem jim, ze bych si potreboval,
aby aplikace byla Client/Server. Oni me pozadavky axeptovali a zahajili
vyvoj. Proto ho pouzivame.

Na Linux si tento priklad pretranformujte sam(i).

> Navic mam jeste nekolik dalsich moznosti co s tim.
> 1) forknout Linux
> 2) Nepouzivat Linux.
> 3)Prejet Linuse tirakem.
>
> A rekl bych, ze dokud se nestane 1) nebo 3), hodne lidi bude delat 2). A to
> je podle mne skoda :-(
To mate pravdu, je to skoda, ale pokud vas to HODNE stve, tak muzete
zvolit variantu 1).

--
	Tomas -VALY- Valousek
	web design, internet projects, linux etc..