Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Úterý Říjen 23 13:27:11 CEST 2001

"Tomas Valousek" <xvalous na pluto.pslib.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:Pine.LNX.4.33.0110231045100.27440-100000 na pluto.pslib.cz...

> Protoze to neni vase. Je to Linusovo.

Nie je to Linusovo. Je to Linusovo a vsetkych, co sa na tom podielali.
Na jednej strane sa tu hovori, ze jadro nema management, na druhej
zase, ze patri Linusovi.

No,

> To zalezi jak se na to divate. Pro me by bylo dulezitejsi, ze jsem si
> rozchodil zvukovku. Jestli patch Linus axeptuje je jeho vec.

Ak to neakceptuje bez vysvetlenia, vysledkom je nasrany vyvojar,
ktory nikdy viac nic neposle (neviem, ci a ake vysvetlenie Otovi
bolo poslane - Oto? - ale ze obcas svoj mailbox proste zmaze
priznal Linus viackrat sam). Ak to neakceptuje s vysvetlenim,
rozumny clovek to pochopi a zvoli inu alternativu - prepisat, zverejnit
inym sposobom, ... Ak argumentuje, ze na vysvetlenia nema cas,
dostali sme sa k uz spominanej krize riadenia - zacina nestihat
veci, ktore ini vidia ako dolezite.

Napisal som driver pre mierne zastaralu PCMCIA sietovu kartu,
ktoru som v tom case vlastnil a nechcelo sa mi v tom momente zhanat
inu. Rovnako ako Oto som hackoval DOS driver - proste som si
v dosemu zadal sledovanie pristupu na porty, urobil dokumentaciu (!)
toho, co som zistil a rozchodil driver. Investovany cas mohol
byt podobny - nejakych 100 clovekohodin.

Poslal som vysledok pcmcia-cs maintainerovi s tym, ze sam viem, ze je to
quick&dirty a ze (aj vdaka tomu) neocakavam zaradenie do distribucie,
ale rad by som, aby z toho mali profit aj ini. Napriek tomu podakoval
a napisal dovody, preco to ostane "len" v contribe. Podla ohlasov viem,
ze to niekolkym ludom pomohlo a prave _toto_ je dolezita motivacia,
preco ludia free software pisu.

> Nehlede na to, ze QA delaji distributori a delaji to podle meho nazoru
> dobre. (jediny muj VAZNY problem, ktrery vedl k NESTABILITE az temer k
> NEFUNKCNOSTI jadra 2.4 byly hw problemy s bridgi 686(A,B). VM je (byla)
> zavazna chyba, ale nevedla k nestabilite nebo padum systemu a s jinymi
> chybami sem se diky bohu (Linusovi ;-) nesetkal.)

USB je schopne jadro zavesit s moznou stratou dat na namontovanych
filesystemoch. To je VAZNY problem a USB dnes nie je nejakou
okrajovou zalezitostou.

Problemy sa riesia, nieco je v -ac, nieco je u Linusa, nieco chodi po
linux-usb. Napriek mojmu popisu problemov a podmienok, niekolkym
reakciam podobne postihnutych a naslednym vylucenim niektorych
moznych pricin, napriek mojej deklarovanej ochote skusat experimentalne
patche, ma nekontaktoval nikto z vyvojarov, ci mozem otestovat to alebo
ono. Mozem sledovat mailing listy, ale z nich sa nedozviem, ci a ktory
patch ovplyvnil ten konkretny problem, ktory ja vidim. Ja chcem pomoct
s ohranicenim chyby, ale nemam cas sledovat tri vyvojove linie jadra
(distributor, -ac a vanilla) a k tomu aktualne patche na linux-usb.
Bug tracking system by hladanie informacii relevantnych k danemu
problemu velmi ulahcil.

IrDA taktiez bola schopna jadro zavesit a tam sa riesenie mesiace
odkladalo prave kvoli hadkam, ako ma maintainer poslat patche
Linusovi - osobne sa cudujem, ze s tym maintainer neprastil.

Zdravi
--
                                                    Stano