Rozdeleni zateze na SMP stroji?

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Úterý Říjen 23 14:39:12 CEST 2001

"Tengler, Tomas" <tomas.tengler na cz.unisys.com> schrieb im Newsbeitrag
news:25F79743EBF3D211B11800105A163E64B73EE1 na CZ-PRG-EXCH-1...

> Pokud vim, tak se daji ovlivnovat pomoci "nice" a "renice", ale nemuzu najit
> zadnou podrobnejsi dokumentaci k ladeni priorit - mozna jen spatne hledam.

No to je asi tak vsetko :-)

Najrychlejsi bude asi pokus a omyl. Konkretny schedule algoritmus
si mozete vycitat z jadra, ale pokial nie ste odbornikom na teoriu
hromadnej obsluhy, asi bude problem zostavit funkcny model
konkretnej aplikacie.

V zasade nice beziaceho procesu stupa linearne po urcitu hranicu,
nice spiaceho procesu klesa logaritmicky. V danom okamihu sa
z pripravenych procesov vyberie ten, ktory ma najnizsiu nice.
Zvonku (nice, renice) sa da nastavit offset pociatocnej urovne -
zvyste nice a proces bude mat mensiu sancu bezat, znizte nice
a bude viac preferovany.

Skuste si par procesov typu while (1) ; a mente im nice -
vo vystupe ps rychlo zistite, co sa deje.

Bez zaruky, toto je "common knowledge", ake veci tam robi Linux
navyse alebo trochu inak som neskumal.

Zdravi
--
                                                Stano