Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra?

Úterý Říjen 23 17:43:51 CEST 2001

On Tue, 23 Oct 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Bug tracking system by hladanie informacii relevantnych k danemu
> problemu velmi ulahcil.

BugTracking systemy maji distributori. Vyuzij jich, kdyz uz je maji. Maji
prostredky na to, aby je mohli dostatecne udrzovat. Maji dokonce lidi,
kteri se problemy aktivne zabyvaji. Pokud je budeme vyuzivat, budou se
rozsirovat. Pokud se na ne vyprdnem, tak budou ukonceny, protoze nebudou
vubec k nicemu.

> IrDA taktiez bola schopna jadro zavesit a tam sa riesenie mesiace
> odkladalo prave kvoli hadkam, ako ma maintainer poslat patche
> Linusovi - osobne sa cudujem, ze s tym maintainer neprastil.

Hm. Zase je to stejne. Linus by nemel odmitat. Linus by mel pozadovat po
vyvojarich preciznost. Linus by nemel vyvojare odradit. Linus by mel vse
kontrolovat. Linus by mel poskytnou pristup i k quick&dirty zaplatam.
Linus by nemel pustit nic, co neni dukladne otestovane. Linus by mel delat
QA. Linus by nemel odkladat zarazeni zaplat. Linus by nemel promazavat
svuj mailbox. Linus by si mel udelat cas na dulezite veci.

Je alespon trochu videt, ze i jen nazory jedineho cloveka z teto diskuze
jsou protichudne? Je videt, ze soucet nazoru je naprosto protichudny?

Je alespon trochu videt, ze je nejdriv nutne porozumnet tomu, co se
skutecne pri vyvoji deje a pak je potreba na zaklade realnych moznosti
potreba zvolit postup, ktery je efektivni v pomeru namaha/prinos a ze je
nutne brat ohled na to, ze nespravny postup (s bohulibimi predpoklady)
muze mit necekane vedlejsi efekty, na ktere neni dnes nikdo pripraven?

BTW: predpokladat, ze me maitainer bude po zaslani bugreportu zahlcovat
     svymi zaplatami je opravdu roztomile. Nedela to nikdo. Kdyby to
     delal, sam bych ho jako prvniho poslal nekam, protoze bugreportu jsem
     napsal uz tolik, ze bych se z tech mailu davno zcvoknul. Pokud me
     zajima vysledek, mohu se podivat na WWW, do archivu nebo si udelat
     diff stareho a soucasneho kodu. Tvrdit, ze na to nemam cas a zaroven
     tvrdit, ze bych chtel testovat je ponekud ... protichudne.
     Navic predstava vyvojare, ktery si vede poznamky o tom, komu ma
     poslat report o jake zaplate je opravdu realna. To by nemusel delat
     za chvili vubec nic jineho.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz