Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra?

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Úterý Říjen 23 20:54:11 CEST 2001

On Tue, 23 Oct 2001 15:42:30 +0000 (UTC), Milan Kerslager wrote:

:> Bug tracking system by hladanie informacii relevantnych k danemu
:> problemu velmi ulahcil.

: BugTracking systemy maji distributori. Vyuzij jich, kdyz uz je maji.

Vyuzil som, isla tam rovnaka informacia, ako na linux-usb.
Zatial (po vyse 2 tyzdnoch) neprisla ani maila o tom, ze by to
niekomu bolo assignovane (u niekolkych inych bug reportov poslanych
v rovnakom case taky mail prisiel, takze "vstupny filter" sa uz
k tomu reportu urcite dostal).

Stale si ale myslim, ze by bolo daleko lepsie riesit problem
u zdroja. Nevidim zmysel v tom, aby som teraz to iste skusil
na RH (a poslal bug report), vyskusal na SuSE (a poslal bug
report) a samozrejme to robit nebudem. Lenze ak niekto iny
posle report RH a dalsi SuSE, vysledok bude ten isty - tym
istym sa budu zaoberat v troch firmach (kazdy z nich si musi
skusit to reprodukovat a najprv overit, ze to nie je v ich
patchoch) a maintainer k tomu. To predsa sam citis, ze nie
je optimalne - nielenze sa plytva casom, ale znici sa mozna
synergia medzi vsetkymi ucastnikmi.

: Maji dokonce lidi, kteri se problemy aktivne zabyvaji. Pokud
: je budeme vyuzivat, budou se rozsirovat. Pokud se na ne vyprdnem,
: tak budou ukonceny, protoze nebudou vubec k nicemu.

Suhlas. Ja hlasim vsetko, co viem bud reprodukovat, alebo je
to natolko vazne, ze aj report bez 100% reprodukovatelnosti
ma vyznam.

: BTW: predpokladat, ze me maitainer bude po zaslani bugreportu zahlcovat
:      svymi zaplatami je opravdu roztomile. Nedela to nikdo.

To by som nesmel raz odpovedat na jeden mail v l-k - kvoli drobnosti
okolo paralelneho portu som v priebehu par hodin vyskusal asi tri
alebo styri patche, ktore mi bez rozpakov poslal Andrea Arcangeli :-)))

Pokial ide o bug, ktory nevidia vsetci, skutocne ocakavam, ze vyvojara
bude zaujimat niekto, u koho sa prejavuje. On totiz vie klast spravne
otazky, ktore problem ohranicia daleko rychlejsie ako ked sa s tym
bavim izolovane ja a on.

Samozrejme neocakavam, ze na 100% reprodukovatelny bug dostanem
dvadsat otazok.

:      zajima vysledek, mohu se podivat na WWW, do archivu nebo si udelat
:      diff stareho a soucasneho kodu. Tvrdit, ze na to nemam cas a zaroven
:      tvrdit, ze bych chtel testovat je ponekud ... protichudne.

A ktory je to stary a ktory novy kod? Ja nemam najmensiu predstavu,
proti comu su tie patche na linux-usb a uz vobec nie, ktore musim
aplikovat spolu a ktore sa daju jednotlivo! Viem len, ze nie su ani
proti Linusovmu jadru, ani proti Alanovmu a uz vobec nie proti
tomu v distribucii. Nemozem byt expertom na kazdy kus kodu, na ktory
som poslal bug-report...

:      Navic predstava vyvojare, ktery si vede poznamky o tom, komu ma
:      poslat report o jake zaplate je opravdu realna. To by nemusel delat
:      za chvili vubec nic jineho.

V kazdom bug report systeme je zoznam ludi, ktorych dany problem
zaujima. Nezapisuje ich tam vyvojar, zapisuju sa tam sami. Pokial
vyvojar dany zaznam updatuje, vsetci ten text dostanu. Z takych
mailov sa nielenze nezcvoknem (to skor z tejto konferencie :-)),
ale som im velmi rad - mozem reagovat, pokial doslo k nejakemu
nedorozumeniu, mozem skusat patche, mozem otestovat, ci je vec
skutocne vyriesena, pokial ju za taku vyvojar prehlasil. Setri
to cas vsetkym zucastnenym.

Samozrejme je nezmysel robit bugzillu kvoli nejakemu drobnemu
driveru - tieto nastroje maju zmysel az od urcitej velkosti.

Zdravi
--
                                        Stano