Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra?

Čtvrtek Říjen 25 09:04:49 CEST 2001

Milan Kerslager wrote:

> Kdyz ctu komentare k zaplatam jadra, tak jsou obvykle popisovany pomerne
> specialni pripady soubehu atp., coz se testuje spatne, ale i tim se nekdo
> zabyval (sestrojeni automatu, ktery hledal systematicky chyby).

	Ano, ale prave o tom je jaksi robustnost, zapomenuty pointer, odkaz na
blbost, neinicializovana promenna apod., to se da pomerne jednoduse
automatove najit (nastroje existuji), ale na soubehy, hazardy (u HW je
to casteji poznat, ze?) se casto ne zrovna kasle, ale resi se dodatecne,
az neco nefunguje (zacne se hledat, kde by to asi mohlo byt)... - jak je
mozne, ze M. Macok prostym studiem source jadra nasel (aspon se
domnival, nevim, zda-li uz to konzultoval s patricnymi lidmi) nekolik
takovych pripadu => byly do oci bijici? Na soubehy a spol. je myslim v
soucasne dobe velmi dobra teoreticka zakladna (zhruba takova jako je na
formalni zpracovani jazyku), nevidim problem v tom tuto teorii (bohudik
overenou a funkcni) aplikovat. Ale mas pravdu, nikomu se do toho moc
nechce...

> Konferenci l-k proslo nekolik navodu, jak zbourat stroj pomoci chyby ve
> VM, nasly by se jiste i dalsi. Co vim, tak distributori je sbiraji.

	Myslis neco na zpusob dd if=/dev/zero of=/dev/kmem ?'-)

> Tady je problem toho, ze spousta vyvojaru se tomu brani. Nikomu se nechce

	Trochu si Milane odporujes (a IMHO celou dobu), na jednu stranu tvrdis,
ze neni cesta, jak nekoho nutit neco delat apod., ze vyvojari delaji a
pracuji zpusobem, ktery jim vyhovuje a nikdo nema pravo jim nutit neco
jineho, na stranu druhou napises toto:

-----------------
> Vyvojarum vadi zpetna kompatibilita, protoze pak musi udrzovat vice kodu.
> Ze stejneho duvodu jim vadi i vice soucasnych rad jader, ktere *musi*
> udrzovat (Alan s Linusem nyni postupuji oficialne tak, ze update driveru
> pro 2.4.x *musi* byt zaroven pro 2.2.x). Videl jsem na to i prime narazky
> (od vyvojaru) v souvislosti s tim, ze az vznikne 2.5.x, tak se umrtvi
> 2.2.x a tato neprijemna podminka odpadne (zcela konkretne u USB).
-----------------

	Takze sam vlastne uznavas, ze jsou zpusoby a metody jak vyvojare
donutit k tomu aby delali to, co chce leader a vyvojari delaji (jsou
nuceni delat) to, co vlastne vubec nechteji, co je omezuje, svazuje,
zdrzuje apod.

> (Sorry, I'm not paid for support). Pokud budu nekym placen, pak me spise
> bude zajimat to, jak se predvedu u meho chlebodarce (tj. budu plnit zadane
> ukoly) a teprve az bude chlebodarce chtit, tak mi prideli sekretarku nebo
> pomocnika, abych mel lepsi image u uzivatelu.

	Ovsem do toho mi tak dobre nezapada Tvuj popis prace, zpusobu jednani a
spol. Alana Coxe, ktery ma jasneho chlebodarce... Asi je to jen muj
dojem...