/etc/mtab vs /proc/mounts

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Čtvrtek Říjen 25 08:31:00 CEST 2001

Pavel Janík wrote:

>    From: Michal Ludvig <michal-linux na logix.cz>
>    > nemate nekdo poneti, proc drtiva vetsina relevantnich utilit pouziva
>    > /etc/mtab misto mnohem aktualnejsiho /proc/mounts? Obcas narazim na
>    > problem, kdy do /etc nejde zapsat a pak jsou v mtabu nesmysly.
>    > Brani nejaky principialni problem pouzivani /proc/mounts na ukor
>    > /etc/mtab-u?
>
> /proc nemusí být připojen, může být připojen jinde, nemusí být vůbec
> podporován, /etc/mtab můžeš nalinkovat někam jinam a informace v něm
> uložené jsou nadmnožinou informací v /proc/mounts. Na druhou stranu - do

Jde mi treba o prikaz 'df' - proc to nefunguje tak, ze kdyz najde
/proc/mounts, tak ho pouzije, kdyz ne, tak pouzije /etc/mtab? Nerikam,
ze /proc musi byt vzdy a vsude na stejnem miste (ale odhaduju ze v 99%
pripadu bude), nicmene proc ho nevyuzit, kdyz uz ho nahodou najdu?
Taky ze by v mtabu bylo vic informaci nez v procu se mi nejak nezda -
spis naopak.

No nic - udelal jsem symlink /etc/mtab -> /proc/mounts a uvidim co to

provede. Zatim to chodi hezky a dokonce uz mi 'df' zobrazuje i volne

misto na nfsrootu :-)

Michal Ludvig
--
* Cray is the only computer that runs