/etc/mtab vs /proc/mounts

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Čtvrtek Říjen 25 13:01:40 CEST 2001

   From: Michal Ludvig <michal-linux na logix.cz>
   Date: Thu, 25 Oct 2001 08:31:00 +0200

   > Jde mi treba o prikaz 'df' - proc to nefunguje tak, ze kdyz najde
   > /proc/mounts, tak ho pouzije, kdyz ne, tak pouzije /etc/mtab? Nerikam, ze
   > /proc musi byt vzdy a vsude na stejnem miste (ale odhaduju ze v 99% pripadu
   > bude), nicmene proc ho nevyuzit, kdyz uz ho nahodou najdu?
   > Taky ze by v mtabu bylo vic informaci nez v procu se mi nejak nezda -
   > spis naopak.

V mtabu jsou použité mount options, v /proc/mounts ne. Pokud použiješ
initrd, tak Ti /etc/mtab řekne, že používáš např. /dev/hda4, ale
/proc/mounts z pochopitelných důvodů tvrdí, že Tvůj root je /dev/root.

   > No nic - udelal jsem symlink /etc/mtab -> /proc/mounts a uvidim co to
   > provede. Zatim to chodi hezky a dokonce uz mi 'df' zobrazuje i volne misto
   > na nfsrootu :-)

To už udělalo spousta lidí před Tebou :-)
Např. http://www.uwsg.iu.edu/hypermail/linux/kernel/0103.2/0370.html

Dokonce mám takový pocit, že jedna z distribucí, které kolem sebe nejvíc
vidíš lidi používat (jak relativní pojem ;-) používá tento trik při
instalaci.
--
Pavel Janík

RPM is crap.