suse 7.1, email aliases / cbq, squid

David davkonf na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 25 16:25:44 CEST 2001

dobry den,
mam cistou instalaci suse 7.1 (asi zvolim kde2). rekneme ze na ni rozchodim
smtp, to uz jsem kdysi delal, (i kdyz na slackwaru) Ale dale bych potreboval
(mam u providera 1 email a 5 aliasu), aby suse stahl postu a podle hlavicky
(co je pred @) ji roztridil a pripravil pro dalsi pouziti. pocitace v siti
by si stahovali postu ze suse pres pop3 anebo cetli pres imap (oboje na suse
serveru). Takze jde zkratka o to, aby kazdy stahoval jen postu, ktera je
poslana na jeho alias. Elegantni by se mi zdalo vyuziti IMAPu, protoze bych
mel postu zaroven zalohovanou pres raid (viz nize) Ale jinak me zajima jen
cil, zpusob nechavam na tech, co tomu rozumi :)

Dale by mne zajimalo jak na te stejne masine se suse rozchodit omezeni sirky
pasma (cbq nebo squid, asi) Co je k tomu potreba? Nejaky jednoduchy navod,
myslim ze bych nezvladl ani nejakou kompilaci jadra..
mam eth0 zvenku a sitovka eth1 jde do HUBu. Server jinak nic nema (pouze
bezdrat. mod wl), takze je mi jedno jaky jadro apod pouziju. Chtel bych
omezit rychlost jednotlivych IPcek ve vnitrni siti a to obema smery. (ruzne:
jedno ip 1kB/s in, 1kB/s out, druhy ip 5kB/s in, 3kB out, napr..)

No a tento server pojede na desce abit bx raid133/celer600/128mb ram. krome
sys disku 20gb tam bude 20gb pres raid1, dale 2x40gb a dale na obyc. IDE
2x20gb + cdrom. casem i apache, mysql apod

neni problem rozjet raid? je to ten hauptpoint 370 (nebotak nejak)

vsechno je to domaci sit, takze bezpecnost apod me zas tak netrapi.

dik moc