parport nadava

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Říjen 25 22:01:30 CEST 2001

Matej Cepl <ceplma00 na yahoo.com> writes:

> Dobrý den,
>
> vždycky, když bootuji Linux, tak mi lpd při startu tvrdí, že
>
> parport0: detected irq 7; use procfs to enable interrupt-driven operation.
>
> Mezi úhledně vyrovnanými řadami zeleně mrkajících startujících démonů to
> působí rušivě.
>
> Dmesg mi potom v závěru svého výstupu tvrdí, že:
>
> parport0: PC-style at 0x378 (0x778) [SPP,ECP,ECPPS2]
> parport0: detected irq 7; use procfs to enable interrupt-driven operation.
> parport_probe: failed
> parport0: no IEEE-1284 device present.
> lp0: using parport0 (polling).

Ja bych rekl, ze se parport_probe snazi najit nejakou tiskarnu
podporujici IEE-1284 - snazi se ji identifikovat. No a protoze nenasel
zadnou tiskarnu, tak s ni nemuze zavest rec na tema preruseni a musi
pouzivat polling (obcas oliznout port). "By default IRQs are not used
even if they _can_ be probed."

Uzitecne cteni je v /usr/src/linux/Documentation/parport*

> Znamená to, že je něco špatně? Mám někde něco opravit? Vybouchne mi
> počítač (mimochodem, tiskne výtečně a klidně se přes paralelní port
> napojuji na druhý počítač) nebo vyhodí mě z univerzity nebo něco
> takového?

Nevim, jestli v americe uz pokrocili tak daleko, ze zabudovavaji do
pocitacu zarizeni na likvidovani uzivatelu (jako soucast ATA :-) Pokud
tam nemate nejake samodestrukcni zarizeni (clipper chip), tak asi
tezko.

Jak se v americe studuji prava (nebo se pletu)?

Brno, Czech Republic