Poskozeny ext2 fs nebo chybicka v jadre ??

Pátek Říjen 26 13:24:43 CEST 2001

On Fri, 26 Oct 2001, Miroslav BENES wrote:

> Protoze na nic nereagoval, pomoci "magickych" klaves jsem udelal sync
> + RO remount + restart. Jako vzdy v takovem pripade. Ovsem po
> nabehnuti se mi korenovy fs (ext2) pripojil jen jako RO. Zkousel jsem
> fsck, ale neslo to opravit. Hlasil vadny superblok a at zkusim
> parametr "-b 8193". Zkusil jsem ho, stejne jako 24577a dalsi. Vsecko
> marno, porad vadny superblok. pritom ten disk byl normalne citelny.

Bud na tom miste superblok vubec neni nebo je chyba ve fsck.

> Nakonec jsem zjsitil, ze je nejak poskozeny /etc/mtab (mc porad
> hlasil "cannot stat mtab .."). pomohlo mi :
>  - "mount -n / =o remount,rw" (bez zapisu do mtab)
>  - prejmenovani /etc na /etc2
>  - prekopirovani vseho (dostupneho) do /etc
>  - restart

Takze neslo  udelat fsck, ale slo FS primountovat?

> Dotaz2 : Jak jsem mel spravne postupovat v tomto pripade ? Da se
> nejak fsck donutit k opraveni fs, kdyz se mu nelibi superblok (prvni
> ani dalsi) a tvrdosijne hlasi "zero length filesystem" ?

To bych radsi nezkousel, nebo alespon s parametrem -n (to to ve
skutecnosti nic neudela, bude jen vypisovat)

> Dotaz3 : Je to chyba ? Pokud ano, tak ci - ext2 utilit ? Jadra ?

Chyba jadra by to byla v pripade, ze by to neslo primountovat. fsck
provadi pristup primo na device, cili jadro nijak obsah neinterpretuje.

Chyba jadra by to byla i v pripade, ze by jadro poskozovalo FS (diky
nejake sve vnitrni chybe). Spise si ale myslim, ze chyba je v X serveru,
ktery bezi jako root a pri prenuti konzole to zatuhlo (tj. nekde e to
zblaznilo) a tak se v te chvili mohlo stat uplne cokoliv.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz