Poskozeny ext2 fs nebo chybicka v jadre ??

Honza Petrous hop na unibase.cz
Pátek Říjen 26 12:37:54 CEST 2001

On Pá, 2001-10-26 at 10:58, Miroslav BENES wrote:
> Preji krsny den !

[..]

> Nakonec jsem zjsitil, ze je nejak poskozeny /etc/mtab (mc porad
> hlasil "cannot stat mtab .."). pomohlo mi :
>  - "mount -n / =o remount,rw" (bez zapisu do mtab)
>  - prejmenovani /etc na /etc2
>  - prekopirovani vseho (dostupneho) do /etc
>  - restart

Asi predevcirem jsem mel stejny problem (RH7.1cz, ale
stejne jadro 2.4.9 z rawhide - nahoda ?)

> Nasledovala oprava fs a fsck mj. ohlasil, ze mtab je svazans
> neexistujicim inodem (CLEARED). Takze pohodicka.

Me to zase z /etc/mtab souboru udelalo ADRESAR !!!

Pak uz jsem to ale mohl smazat (predtim to hlasilo I/O error
pri jakemkoliv pristupu k souboru).

> Dotaz1 : Byl poskozenim jednoho (!) souboru natolik "rozhazeny cely
> fs, aby se to nedalo opravit ? Vzdyt fsck to nakonec stejne dokazal
> rozpoznat jako pomerne trivialni chybu a opravit.
>
> Dotaz2 : Jak jsem mel spravne postupovat v tomto pripade ? Da se
> nejak fsck donutit k opraveni fs, kdyz se mu nelibi superblok (prvni
> ani dalsi) a tvrdosijne hlasi "zero length filesystem" ?
>
> Dotaz3 : Je to chyba ? Pokud ano, tak ci - ext2 utilit ? Jadra ?

Sam nevim a jelikoz nejsem kernel guru, tak nebudu hadat. Zvlastni je,
ze jsme meli stejnou verzi jadra ...

/Honza