jak prepnout ext3 na ext2 a zpatky

Jakub Moc Jakub.Moc na volny.cz
Neděle Říjen 28 22:48:28 CET 2001

Normalne se mezi tim da nedestruktivne prepinat, mozna by bylo dobre
procist si dokumentaci ke zdrojakum jadra. ;) Ext3 je v podstate ext2 +
zurnalovaci informace navic. Nemel by to by zadny problem. ;o)

-----Original Message-----
From: Frank J. Tomes [mailto:f.tomes na atlas.cz]
Sent: Sunday, October 28, 2001 5:46 PM
To: linux na linux.cz
Subject: jak prepnout ext3 na ext2 a zpatky

Dobry den,
po upgrade z rh 7.1en na rh 7.2 en jsem zjistil, ze mi jiz nevystaci
misto na partition na rozumnou praci, zbyva mi jen 100 MB volneho mista.
Zmensil jsem win partition na disku a mam jeste volny 1 GB prostoru a
chtel bych roztahnout linuxovou ext3 partition. Partition Magic ale umi
pracovat jen s ext2. Jak mam zkonvertovat ext3 bez ztraty dat na ext2,
abych mohl pouzit PM na zvetseni linuxove partition? A jak potom mam tu
ext2 zkonvertovat zpet na ext3? Hledal jsem pul hodiny marne na
internetu na redhat.com, v dokumentaci k rh7.2 (disk 3), google a nic
konstruktivniho jsem nenasel. Jen jsem zjistil, ze ext3 se da na ext2
zapnout snad pomoci tune2fs -j, ale to mi prijde nejake jednoduche.
Dekuji za nasmerovani a rady,

frank

ps jeste rozdeleni disku:
hda1 win98 disk c
hda2 win98 disk d
1GB nealokovany
hda3 linux ext3
linux swap

Pacta sunt servanda (smlouvy maji byt plneny) = nejvyssi zasada pravni
Quitum non movere (nehybat tim, co je v klidu) = nejvyssi zasada
administratorska

Mgr. Bc. Frank J. Tomes
Manesova 1667, 356 05 Sokolov, Czech Republic
tel./fax: +420 168 628844  GSM: ask me via e-mail
e-mail: f.tomes na atlas.cz   ICQ number: 10175766
homepage: http://come.to/329RC106
Netscape AOL Instant Messenger: Franko CZ   IRC: Franko