Poskozeny ext2 fs nebo chybicka v jadre ??

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Říjen 29 11:20:01 CET 2001

> Bud na tom miste superblok vubec neni nebo je chyba ve fsck.

Jak zjistim, kde jsou (kdyz to nemam napsane) ? Zkusil jsem udelat
mkfs.ext2 na vedlejsi partisne (swap) a doufal jsem, ze ty cisla
budou stejna. Aspone nektera.

> Takze neslo  udelat fsck, ale slo FS primountovat?

On byl pripojeny RO a slo ho premountovat na RW, pokud se zadal
parametr "nezapisuj do mtab". Pritom tam zadne (viditelne) chyby
nebyly a ani po "oprave" mtab smazanim nasledny fsck nehlasil nic
zavaznoho - krome obvyklych "deleted inode has zero dtime ..."

> To bych radsi nezkousel, nebo alespon s parametrem -n (to to ve
> skutecnosti nic neudela, bude jen vypisovat)

Ale on se se mnou odmitnul bavit rovnou - a bylo jedno, jetli ma o
tech opravach podat zpravu nebo je rovnou provest.

> Chyba jadra by to byla v pripade, ze by to neslo primountovat. fsck
> provadi pristup primo na device, cili jadro nijak obsah neinterpretuje.

Ale to primontovani bylo RO - IMHO celkem bezduvodne. To neni chyba ?

> Chyba jadra by to byla i v pripade, ze by jadro poskozovalo FS (diky
> nejake sve vnitrni chybe). Spise si ale myslim, ze chyba je v X serveru,
> ktery bezi jako root a pri prenuti konzole to zatuhlo (tj. nekde e to
> zblaznilo) a tak se v te chvili mohlo stat uplne cokoliv.

Ano, muze byt. Ale spis mi slo o to, ze se filesystem nepripojil sam,
kdyz mu "celkem nic nebylo" a byl natrzeny jen jeden soubor. Tohle
prece neni normalni chovani.
Bud tam jsou opravdu zavazne chyby, ktere si musi vresit uzivatel
(ale v tomto pripade tam nic zavazneho nebylo) nebo se ma udelat
automaticky fsck bez obtezovani uzivatele (coz se ale nestalo).

BTW jak se da zjistit kde jsou superbloky (krome preformatovani
srovnatelne partisny stejnymi verzemi utilit) ?
Hledal jsem to v manualu e2fsck a tune2fs, ale asi jsem to
prehlednul.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s