jaka deska pro Linux

Martin Kokes martin.kokes na gplus.cz
Pondělí Říjen 29 11:59:55 CET 2001

"Milan Zidek" <milanz na worldmail.cz> pise v diskusnim prispevku
news:20011028.162356.1447267605.702 na worldmail.cz...
> Dobry den,
>
> Chystam se kupovat novy comp. Celkem je mi jedno, jak na tom budou behat
> wokna, ale delam si malicke starosti s podporou HW v Linuxu. Napr. bracha
> ma ABIT KT7A, ATA 100 disk, ale hned po bootu je vysledkem detekce desky
> hlaska
> kernel: KT7 series board detected. Disabling IDE DMA.
>
> takze disk pouziva jen udma2 (zjisteno hdparm -i). Rucni prepnuti podle
> manualu nefunguje.
>
> Vim ze se tohle muze zvrhnout :) - kazdy ma sve oblibene komponenty, ale
> [...]

Nic jineho, nez DDR nema dnes smysl. Radeji bych usetril nejakou korunu na
procesoru (nez spadnou ceny Athlonu XP) a koupil treba 1 GHz s 266 MHz
sbernici, ale pameti urcite DDR, znackove, co nejrychlejsi.

Podivejte se ne vysledky testu desek s KT266(A). Uvidite, ze desky Microstar
K7T266 Pro2 (-RU) a Soltek  Soltek SL-75DRV(2) jsou vykonove na spici, se
stabilitou je to u nich rovnez velice dobre. Soltek SL-75DRV dokonce vyhral
spoustu cen Editor's Choice. Za tu cenu - ani se nedivim (Karma).

MK