jak prepnout ext3 na ext2 a zpatky

Frank J. Tomes f.tomes na atlas.cz
Neděle Říjen 28 17:45:47 CET 2001

Dobry den,
po upgrade z rh 7.1en na rh 7.2 en jsem zjistil, ze mi jiz nevystaci
misto na partition na rozumnou praci, zbyva mi jen 100 MB volneho
mista.
Zmensil jsem win partition na disku a mam jeste volny 1 GB prostoru a
chtel bych roztahnout linuxovou ext3 partition.
Partition Magic ale umi pracovat jen s ext2.
Jak mam zkonvertovat ext3 bez ztraty dat na ext2, abych mohl pouzit PM
na zvetseni linuxove partition?
A jak potom mam tu ext2 zkonvertovat zpet na ext3?
Hledal jsem pul hodiny marne na internetu na redhat.com, v dokumentaci
k rh7.2 (disk 3), google a nic konstruktivniho jsem nenasel. Jen jsem
zjistil, ze ext3 se da na ext2 zapnout snad pomoci tune2fs -j, ale to
mi prijde nejake jednoduche.
Dekuji za nasmerovani a rady,

frank

ps jeste rozdeleni disku:
hda1 win98 disk c
hda2 win98 disk d
1GB nealokovany
hda3 linux ext3
linux swap

Pacta sunt servanda (smlouvy maji byt plneny) = nejvyssi zasada pravni
Quitum non movere (nehybat tim, co je v klidu) = nejvyssi zasada administratorska

Mgr. Bc. Frank J. Tomes
Manesova 1667, 356 05 Sokolov, Czech Republic
tel./fax: +420 168 628844  GSM: ask me via e-mail
e-mail: f.tomes na atlas.cz   ICQ number: 10175766
homepage: http://come.to/329RC106
Netscape AOL Instant Messenger: Franko CZ   IRC: Franko