grabovani TV, editace videosouboru, atd.

Daniel Smolik marvin na sitour.cz
Úterý Říjen 30 12:15:47 CET 2001

On Mon, 29 Oct 2001, Jan Kasprzak wrote:

> 	Mam nekolik nezavislych dotazu na tema video, televize a Linux.
> Dotazy jsou ciste technicke, pripadne pravni problemy ignorujte.
>
> 1) umi alevtd cestinu v teletextu? Vsichni porad tvrdi, ze alevt je to
> 	nejlepsi, co v teletextu umime, ale IMHO alevt nedosahuje ani
> 	poloviny toho, co umi zapping (a ten jeste navic vypada lepe).
Rekl bych, ze trochu jo , jelikoz jsem sam cca pre 1 rokem posilal
autorovi vlastnorucne zbastlene fonty. A ty ted jsou soucasti distribuce.
Ale sam teletext nepouzivam, takze jsem se tomu uz nevenoval.
Ten zapping je na Linux ?

> [...]
> 	ztracelo obrazky? Zkousel jsem bttvgrab, ten jel tak 15-19fps
>  	(televize ma tusim 25 pulsnimku/s). Pak jsem zkousel streamer
> 	(z baliku xawtv), ten se priblizoval 20fps ve vetsine formatu,
> 	pak jsem zkusil format YUV (-f 4mpeg), a tak jedno ze tri spusteni
> 	mi grabuje se ztratou 1 ramce za nekolik vterin, jinak taky tak
> 	20fps. Mam pocit, ze to nejak zavisi na tom, do jake faze systemoveho
> 	casovace se zrovna trefim. V xawtv si dokonce ani nemuzu vybrat
> 	format grabovaneho videa (jen AVI/RIFF nebo jednotlive PPM soubory).
Slysel jsem ze nejlepsi je nuppel video nebo tak nejak.

> 3) ktery format videa pouzivat pro nasledne zpracovani? Streamer umi
> 	cca 10-15 formatu, ale vetsinu z nich (hlavne ruzne *.raw) jsem
> 	nicim jinym nenacetl. Umim nacist YUV (do mpeg2enc), umim nacist
> 	AVI/RIFF (do lav2yuv | mpeg2enc), umim nacist AVI/MJPEG dokonce
> 	snad jde nacist i do aviplay
Me prijde nejlepsi MJPEG umi ho Broadcast2000 a da se v nem strihat.

> 4) jak grabovat zvuk? Primo z bt878 (umi tusim jen mono16, 32000Hz),
> 	nebo pres zvukovou kartu?
Urcite pres zvukovku.

> 5) ktery program pouzivat pro nasledne zpracovani? Nechci od toho nejake
> 	zazraky, ale hodilo by se aspon umet vystrihat reklamni bloky.
> 	Uplne idealni by bylo, kdyby se k tomu daly dopsat nejake vlastni
> 	filtry (treba filtrovat podle loga televizni stanice, ktere se
> 	v reklamnim bloku nevysila).
Viz vyse.

			dan