Boot manager - LILO nebo Ranish

Petr Baudis pasky na pasky.ji.cz
Úterý Říjen 30 14:56:28 CET 2001

> Jeste jedna otazka by byla. Jestli to dobra chapu, tak LILO sedi MBR,
> ale konfiguracni soubory ma normalne na partition. Ted situace - neco
> se mi stane s partition, kde mam Linux (treba se mi kompletne smaze).
> Pokud se nemylim, LILO by melo normalne fungovat ne? Tedy s omezenou
> moznosti konfigurace.
LILO si narozdil od Grubu konfiguracni soubory cte pouze pri instalaci
do bootsectoru (ne, ne nutne MBR :). ALE i pres to si LILO potrebuje
na disku skovavat svuj kod - do bootsectoru se toho totiz opravdu nevejde
moc, tak maximalne zakladni kod na praci s diskem a natahovatko zbytku
kodu prave z disku (/boot/boot.b napr.) - tam je samotny kod radkoveho
editoru apod. (imho ;) Tedy pokud se vam neco stane s obsahem /boot,
nedostanete se ani k prikazove radce, kam byste mohli napsat ze chcete
nabootovat do windows ci do dosu a mate smulu.

Osobne nevim o zadnem chytrem (tzn. ne stary dosovsky ;) bootmanageru,
ktery by se cely vesel do MBR. Vzdycky byva vlastni program na disku,
a v MBR jenom zavadec toho programu.

> Dale ... spadne mi tedy jedna partition, tak nabootuji z druhe, a
> pokud zmenim zde /etc/lilo.conf a zadam lilo, promitnou se mi opet
> bez problemu nove zmeny v MBR?
Jiste.

--

				Petr "Pasky" Baudis

UN*X programmer, UN*X administrator, hobbies = IPv6, IRC
Real Users hate Real Programmers.
Public PGP key, geekcode and stuff: http://pasky.ji.cz/~pasky/