OT: Linux ve zdravotnictvi

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Úterý Říjen 30 15:56:34 CET 2001

Karel Salavec wrote:

> Hell low!
>
> Najde se dobra a znala duse, ktera by byla ochotna a schopna napsat clenecek
> na tema Linux ve zdravotnictvi? Nejlepeji a nejradostneji na zaklade
> vlastnich zkusenosti :-)
>
> Mohl bych to protlacit do mainstreamu :-)
> Pochopitelne horovane!
>
> Karel Salavec

Delam v nemocnici a o Linux na desktopu jsem se pokousel u sebe,
neuspesne. Kdyz pominu problemy s instalaci na HP PC, ktere mozna
pramenily z nedostatku zkusenosti, po delsi dobe usilovneho badani
a hledani a konfigurovani kdeceho jsem dosel k temto zaverum:
a) dokud nebudou stanoveny standardy datovych souboru pro komunikaci
   ve statni sprave, musim pouzivat MS Office, at chci nebo nechci,
   cili musim pouzivat Windows.
   (Nebudu se dohadovat na tema "tohle neni pravda". 99% oficialni
    korespondence chodi ve formatech MS Office a skutecne musim resit
    jine veci, nez vracet dopisy a zadat o poslani v jinem formatu,
    pripadne hledat ten spravny konverzni program. A tohle by meli
    delat uzivatele ??
    Ne, nezkousel jsem posledni Star Office - a kdyz ctu tady
    v konferenci o problemech s cestinou, ani na to nemam chut.)
    Toto neni argument pro Windows, ale pro tlak na organy statni spravy,
    aby udelaly poradek !

b) pokud nebude spolehliva win32 runtime kompatibilita, co bych asi tak
   mohl poradit cloveku, ktery si donese CD s programy pro windows,
   ktere potrebuje k praci ?

c) zatim mame windows i office v ramci programu MS Select.. to asi brzy
   skonci, ale ty ceny jsou/byly skutecne prijatelne.

d) jinak Linux jako jeden server tu bezi. (Aby bylo jasno, nas IS jede
   na serverech HP 9000/800, HP-UX, takze Linux by na pripojeni stacil,
   jenze nejen centralnim NISem ziv je uzivatel.)

Michal Hajek

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz