OT: Linux ve zdravotnictvi

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Středa Říjen 31 16:16:23 CET 2001

Karel Salavec wrote:
> A to vcetne BSoD? :-)))
> Je take otazkou, zda je opravdu potrebuje k praci a zda neni ekvivalent pro
> linux.

Kupodivu se u nas BSOD u uzivatelu nevyskytuje nijak casto (konkretne vim
o jednom PC, kde se objevuje asi 1x za 14 dni - zmackne se pak reset a pocka
se, az to nastartuje :-) Tam je neco shnileho v zeleze, to vime, ale
zatim to neni takovy problem, aby se vyplatilo po tom patrat...
(A je velky problem na Linuxu BSOD nasimulovat ? ;-)

Co potrebuje uzivatel k praci ? No, kdyz si chirurg prinese na CD nejake filmy,
operace, GUI k tomu je win32 a filmy jsou nekde v adresari, pojmenovane
ve stylu 005462.avi ... a) nemuzu rict, ze to nepotrebuje k praci
b) ano, muzu patrat po tom, ktery soubor je jaka operace a pak to pustit
pod Linuxem... do okamziku, nez zjistim, ze v tom win GUI jsou k filmu
dost podstatne komentare.. atd.
Ja nejsem placen za to, abych prosazoval Linux, ale za to, aby lide
meli pristup k informacim, ktere potrebuji.

> Kdo chce kam, ...
> Spolehlivost je taky prijatelna? Dost by mne vydesilo, kdybych na ARO videl
> napr. na pocitaci pro monitorovani zivotnich funkci winy

Uprimne receno nevim, co maji na ARO za monitorovaci system, to
jsou "technologicka PC" (pokud to jsou vubec PC) a od tech se drzim
programove co nejdal, protoze nemam zajem se s nekym dohadovat,
ze nejake problemy s pristrojem za x milionu jsme zpusobili my
vymenou kabelu k tiskarne a podobne :-)
U nas (pro NIS) pouzivame na starych PC DOS nebo W3.11, na novych NT4.
Win 9x & spol. povazujeme za neadministrovatelne a nebezpecne.
Spolehlivost NT4 - bez problemu, ktere stoji za rec. Problemy jsou v tom,
ze musime hledat kompromis mezi bezpecnosti systemu (na PC)
a mirou omezeni uzivatele, coz u NT jde dost obtizne. (Nechci
lidi omezovat tak, aby mohli delat vyslovene jen to, co jim dovolim.)

> Bohuzel vas NIS neznam, takze tezko k tomu neco dodat.

K praci v NISu staci v podstate emulator telnetu.
(Eh, ano, neni to bezpecny protokol.. ale bohuzel tu mame nekolik
terminalovych serveru (asi 150 terminalu), ktere nic jineho
(ssh a pod) neumeji... Sit byla budovana v roce 1993...
O jeji "bezpecnosti" vim svoje, netreba to tady resit. Abych predesel
aspon jednomu dotazu: ne, snifferem kdekoliv na siti nezjistite
heslo roota ;-))

Michal Hajek

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz