OT: Linux ve zdravotnictvi

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Středa Říjen 31 19:46:52 CET 2001

Karel Salavec wrote:

> Najde se dobra a znala duse, ktera by byla ochotna a schopna napsat clenecek
> na tema Linux ve zdravotnictvi? Nejlepeji a nejradostneji na zaklade
> vlastnich zkusenosti :-)

Kuprikladu Nemocnice Na Homolce je na Linuxu zcela zavisla, protoze
jednak na dvou vykonnych dvouprocesorovych serverech s RedHatem a
Oraclem pro Linux jede Nemocnicni Informacni System (NIS) a jednak na
dalsim Linuxovem serveru jede posta, DHCP a ostatni nezbytne sitove
sluzby. Samozrejme ze firewall i bastion host pristupny z Internetu jsou
take na Linuxu. Pak se tam jeste vyskytuje par linuxu na ruznych
oddelenich jako lokalni databazove ci fileservery, pripadne jako routery
a firewally.
Co se NISu tyka, tak to neni zadny drobecek - je tam zejmena databaze
pacientu, jejich chorobopisy, rozvrhy objednanych navstev, rozpisy
sluzeb lekaru, ... Uzivatele maji W95/W98 a na nich je nainstalovan
klient pro pristup k Oraclu prostrednictvim Forms. Tento klient
zajistuje vetsinu toho, co lekar od pocitace a NISu k praci potrebuje -
od objednani pacienta az po tisk receptu pro lekarnu.
Jeste v dobe, kdy jsem tam pracoval, jsme experimentovali s prechodem na
x86 Solaris, ale nakonec jsme od toho upustili. Taktez jsme zkouseli
psat klientskou cast v Jave, abychom mohli zcela opustit Windoze, ale
zejmena vzhledem k "rychlosti" Javy to neslo.
Co se tyka ruznych specializovanych pristroju (ARO, saly, ...) tak - jak
uz zde nekdo psal - na ty je pelsi nesahat. Jejich servis zajistuji
dodavatelske firmy a obvykle to ma s PC dost malo spolecneho. A co se
tyka klientskych stanic, tak tam hodne zalezi na uzivatelich. Nekterym
Windouzy bezi v kuse dva roky a zadne problemy nemaji a nekteri naopak
volaji kazdych 14 dni, ze tuhleto nefunguje, tamhleto nejde, atp. Ale
obavam se, ze takovito lide by byli schopni krute rozvrtat i Linux,
takze v nem bych zachranu nevidel.

Michal Ludvig
--
* Cray is the only computer that runs