LINUX všeobecně - delší III

Jan Nováček Konference na cimboraservis.cz
Sobota Září 1 20:06:47 CEST 2001

Dobrý den.
Zdravím konferenci.
Omlouvám se za další snůšku dotazů.
Na konci tohoto mailu napíšu již vyřešené problémy, které jste mi poradili vyřešit.
Jedná se o věci pro většinu z Vás jistě jednoduché, leč pro někoho zas tak jednoduché ne.

Moje dotazy:

 1. Tento dotaz se týká TV Tuneru s radiem (BrooktreeFusion 878). Jak
    jsem vyčetl v konferenci, tato karta by měla fungovat. Jenže mně
    zatím né. (VGA NVidia TNT2 Pro). Je někde nějaké howto k rozběhnutí?
    Linux kartu najde, správně označí. Byla zde zmínka o několika
    programech, přes které je možno TV sledovat. Který z nich mi
    doporučíte? Bude fungovat i rádio? (teď zkouším sw xawtv)

 2. Hledám e-mail program pro Linux. Moje požadavky...viz předchozí
    mail. Již několik programů jsem samozřejmě prošel (Kmail jako první).
    Proto se ptám po opravdu kvalitním emailovém programu.
    Srovnatelným s The Bat!? Existuje vůbec pod Linuxem něco?

 3. Vyskytuje se někde nějaké české čtení k Squid? Popis parametrů
    atd. Vlastně nejlepší, které jsem objevil, je přímo v conf. souboru
    squid (angl.)

 4. Mám multimediální klávesnici. Využiji ji i v Linuxu?

 5. Zajímala by mne možnost bezdiskového počítače. Mám board schopný bootovat ze sítě, síťovku umožnující totéž.
    Co udělat s Linuxem? Běžely by takto třeba i Windows, jak je to hw náročná na server?

 6. Emulátory. Je možné rozchodit v Linuxu účetnictví typu Stereo? (Zkoušel jsem vine, Dosemu, ale neuspěl jsem)

Vyřešeno:

Po nainstalování Linuxu jsem si okamžitě nainstaloval modem
analog. ext Well 56kpbs). Připojil jsem se k internetu a začal
brouzdat. Vše v pořádku. Po několika dnech jsem přidal do PC
Celeron, 128MB, Realtek 8029, RH 7,1) síťovou kartu, síť funguje,
internet nikoliv. Modem vytočí číslo, spojí se s ISP, ale to je vše.
Prohlížeč nereaguje. Po napsaní např. www.root.cz, se o "něco"
pokouší, ale k načtení www nedojde. Nefunguje ani pošta...(ping,
telnet nezkoušel jsem).
Poradil mi pan Just a pan Barták. Problém byl v routování. Proto je nutné nastavit
směrování na seriový port. Je to možné nastavit přímo v dial.
V "kppp"  do <vykonat před> napsat "del defaultroute"
Děkuji jim.

Pokud chcete rozběhnout sdílené připojení interenetu Linux - Win, zde je návod.
Nainstalovat squid. V etc/...squid.conf změnit: povolit proxy, http acess allow all.
Spustit v rc.d/init.d/squid start ve Windows nastavit ve vlastnostech sítě bránu
(IP adresa PC s Linuxem), internet option/připojení/pomocí LAN/povolit "Automaticky...", a "proxy"
(vyplnit IP adresu PC s     Linuxem a číslo portu (3128).
Poradil mi pan Nebeský. Děkuji Vám.

.
.
.
Teď přemýšlím, že bych mohl začít vytvářet FAQ pro opravdové neznalce
Linuxu, s polopatickým návodem k řešení problémů. Problémů, které jsem
již sám překonal.
Myslíte si, že by to mělo smysl? Nepracuje již na tom někdo?

--
S pozdravem,