Cestina v systemu a X-Windows

Radek Hnilica radek na kvark.balga.cz
Pondělí Září 3 20:49:22 CEST 2001

Zdenek Pizl <zdenek.pizl na pegas-dk.cz> wrote:
> lituji, potrebuji editor, nepouzivam Emacs :(  - zbytecna
:) Az pod clankem :)

> enviromentu mam tyto promenne nastavene spravne. Jestli to
> Emacs nebere, neni chyba v nem ??

'si nerozumime.

Ja vim, ze kdyz nastavim LANG=czech v /etc/environment, tak ho mam
pak skoro vsude, a spustim li si pod Xkama spoustenyma pres wdm
mam pak LANG cesky ve vsech programech.  Kdyz spoustim emacs pres ikonu,
tak se nespousti z shelu a tudiz nastavovani LANG v prislusnych
shelovsky rc souborech (profile, bashrc, ... ) na nej nema vliv.

Ale kdyz nastavim LANG v /etc/environment, tak se uplatni nejde
"vzdy z vsude", al navic vsem uzivatelum bez vyjimky viz

Jeste prozkoumam ten .xsession, ale az zitra, bude li cas

:) add emacs:  Ja uznavam jedine tri programy (nastroje) na interaktivni
upravu textu, a to ed, vi a emacs.  Po pravde receno nejcasteji pouzivam
emacs.  Ono je to tim, ze texty co si pro sebe pisi jsou bud v sgml nebo
xml, a v tomto emacs jeste nikdo neprekonal.  Vi pouzivam na editaci
konfiguracnich souboru, a hlavne na vzdalenych smerovacich a serverech.
Bez vi bych byl jako bez rukou :)
No a na ed nedam dopustit, sice ho neumim (naposledy jsem ho pouzil pred
mnoha lety), ale urcite se ho naucim a pouziji ho vzdycky aspon jednou
tydne :).

Je to podobne jako s email klientama.  Pouzivam mutt, ale nekdy
kdyz jsem zrovna v emacsu  tak poslu proste postu pres nej :).
Ale kdyz strasne specham, tak si otevru proste xterm, nebo skocim
do nejakeho volneho a napisu
$ mail kolega -s "Uz zase te volal ...."
Zavolej mu
.

:) Jako na vlastni smrt jsem zapomel jeste ctvrty "textovy editor" :)
$ cat ->file
bla bla bla
<Ctrl>-D

:)
:)

--
Radek Hnilica <Radek at Balga dot CZ>
  will be <Radek at Hnilica dot CZ> in near future

No matter how far down the wrong road you've gone, turn back.
						Turkish proverb