Cestina v systemu a X-Windows

Ondřej Surý sury.ondrej na globe.cz
Pondělí Září 3 18:37:46 CEST 2001

zdenek.pizl na pegas-dk.cz (Zdenek Pizl) writes:

> lituji, potrebuji editor, nepouzivam Emacs :(  - zbytecna
> poznamka, ja vim - Takze nevim jestli to emacs bere, ale v
> enviromentu mam tyto promenne nastavene spravne. Jestli to
> Emacs nebere, neni chyba v nem ??

Kdybyste se na chvili zamyslel, tak byste prisel na to, ze z Xsek nemusite
poustet programy jenom via nejaky shell, ale treba primo pres window
manager a pak byste prisel na to, co tim puvodni pisatel myslel a mohl
byste si odpustit tu zbytecnou poznamku o Emacs vs. Vi.

> tak pouzijte ~/.bashrc a nebudete to mit zavisle jen na
> spousteni X

Plati viz vyse, ne vsechno a ne vsichni pouzivaji bash pro spousteni
programu.  A abych odpovedel puvodnimu pisateli: Zalezi na tom jestli
pouzivate (X|K|G)DM (tedy jakym zpusobem spustite X), jaky pouzivate window
manager.  Pokud pouzivate startx, tak by umisteni v .xsession mohlo pomoci.
Neco jako
LANG=czech exec xsession
nebo neco v tom duchu...

--
Ondřej Surý - co/CTO                  Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420(2)35365000 Fax: +420(2)35365009       Pláničkova 1, 162 00 Praha 6